Glenn jøran Skrevet Mars 20, 2017 Skrevet Mars 20, 2017 Da har jeg akkurat kjøpt min første E39 det er en 2001 mod 520i touring. har kjørt E34 de siste årene så er ikke så godt verset på all denne elektronikken i denne bilen. Jeg har 2 problemer med bilen som jeg gjerne skulle hat litt hjelp med. 1) soltaket fungerer ikke. er lys i bryteren og jeg hører det klikker i motoren når jeg prøver å kjøre det fremover men ikke bakover. noen som har en anelse på hva dette kan være for noe? 2) ettersom jeg har skjønt er det et ganske vanlig problem med disse bilene at radioen dør. i min funker klokka og jeg hører musikk når tenningen står på hakk 1 eller 2 etter det blir det stille. ingen av knappene som har med radioen fungerer heller ikke knappene på multifunksjonrattet. er det bare å skaffe ny radio med en gang? anbefaler da folk å sette i en annen original radio eller en vanlig spiller? får folk det til å se vettug ut med en uoriginal spiller? Også litt generelt jeg lurer på med bilen. har lyst på US-blink enkleste måten å få dette er vel å kode det inn? isåfall lurer jeg på om det er noen i hamar området som kan dette? Er det mulig å få blinklysene til å blinke når jeg låser opp og igjen bilen+ at angel eysa begynner å lyse når jeg låser den opp? kan dette kodes også eller er det en større operasjon?
Gabz Skrevet Mars 20, 2017 Skrevet Mars 20, 2017 US-blink kan du kode på hvis du har LCM3, som du har i din. Du kan også kode på at blinklysene blinker ved låsing etc. Spør i Diagnose-tråden her på forumet så er det garantert noen som fikser det for deg.
orala Skrevet Mars 20, 2017 Skrevet Mars 20, 2017 Et spørsmål fra den uvitende: Hva er US-blink? Jeg har 2 Chevroleter i tillegg til BMWn, men ser ikke forskjell på blinkinga. Camaroen er amerikansk versjon og et blink er et blink, eller?
Trond H. Olsen Skrevet Mars 20, 2017 Skrevet Mars 20, 2017 At blinklyset lyser hele tiden fremme, at man bruker dette som extra parklys.
Gabz Skrevet Mars 20, 2017 Skrevet Mars 20, 2017 1 time siden, orala skrev: Et spørsmål fra den uvitende: Hva er US-blink? Jeg har 2 Chevroleter i tillegg til BMWn, men ser ikke forskjell på blinkinga. Camaroen er amerikansk versjon og et blink er et blink, eller? Som nevnt over: blinklys lyser på cirka halv styrke konstant, sammen med parklys. Blinker likevel når du bruker blinklyset. Kalles US blink da mange amerikanske bilmodeller har dette originalt, mens det ikke er tillatt her i norden.
Clevion Skrevet Mars 20, 2017 Skrevet Mars 20, 2017 Angående radioen har jeg ikke vært borti de som har E39 at den har dødd. Men kan jo være at det er en greie. Uansett, ville dytta inn en Dynavin, ser original ut, sånn som er i de få E39ene med stor skjerm, ikke liten
orala Skrevet Mars 21, 2017 Skrevet Mars 21, 2017 21 timer siden, Gabz skrev: Som nevnt over: blinklys lyser på cirka halv styrke konstant, sammen med parklys. Blinker likevel når du bruker blinklyset. Kalles US blink da mange amerikanske bilmodeller har dette originalt, mens det ikke er tillatt her i norden. Skjønner. Det ser jo bedre ut med US ja. Når parklyspærene ryker, går blinken over til å lyse på halv styrke som erstatning. 2001 facelift.
Glenn jøran Skrevet Mars 23, 2017 Forfatter Skrevet Mars 23, 2017 den er god da har jeg fått svar på det meste jeg lurte på men nå i dag har jeg fått et annet litt merkelig problem. dette er da en stasjonsvogn der det går an å åpne glasset på luka bak. under kjøring så åpner denne seg. den ligger intill å motoren går å prøver å dra den inntil igjen men den forblir åpen... noen som vet hva det kan være?
kabeldeigen Skrevet Mars 25, 2017 Skrevet Mars 25, 2017 On 3/23/2017 at 12.31, Glenn jøran skrev: den er god da har jeg fått svar på det meste jeg lurte på men nå i dag har jeg fått et annet litt merkelig problem. dette er da en stasjonsvogn der det går an å åpne glasset på luka bak. under kjøring så åpner denne seg. den ligger intill å motoren går å prøver å dra den inntil igjen men den forblir åpen... noen som vet hva det kan være? Kan prøve å justere lengden på staget, slik at den går i lås. Men sjekk at ruta ligger helt inntil pakningen, ellers får du inn vann. Det vet jeg alt om
MrBrum Skrevet Mars 25, 2017 Skrevet Mars 25, 2017 Det er mye ssom er forskjellig fra e34 til e39. Det er enorme muligheter med diagnose riktig utstyr på e39. F. eks med INPA. Den som har vært borti bare OBD2 skanner får en a-ha opplevelse. Ser ikke bort i fra at diagnose gir svar på begge disse problemene. Så hvis du har planer om å skru en del anbefaler jeg at du skaffer deg diagnose utstyr. Adapter anbefaler jeg fra www.cable-shack.co.uk. Når det gjelder litt enkel programmering som du nevner over her, er BMW Scanner 1.4.0 fra PA Soft et greit alternativ. Bilen din er også OBD2 kompatibel, men det er kun motor du får ut data fra med det systemet. Derfor anbefaler jeg de to første.
Hawkon88 Skrevet Mars 25, 2017 Skrevet Mars 25, 2017 Angående takluka di kan det være bryteren som er gåen. På vindusheisene og el rollo er det slik at man bytter polaritet om man vil ha heisen til å gå motsatt vei. (dvs "minus på minus når vinduet skal opp, og minus på pluss når det skal ned). Demonterer du bryteren til takluken, kan du bare bruke et par ledningsstumper for å sjekke at takluken går som normalt når du kobler forbi bryteren. Angående radio bør du hvertfall bytte til noe med DAB+. Selv sikler jeg litt på en Eonon spiller. Uten at jeg kan for mye om dette, gir eonon mer for pengene enn dynavin. Det er vel omtrent så oem-look som man kommer. Diagnoseutstyr/mulighet for å programmere er greit å ha selv, men jeg klarer meg helt fint uten og ordner sletting av feilkoder osv via bekjente. At knappene på multifunksjonsrattet ikke funker, og at spilleren er død kan skyldes flere ting. Det er vanskelig å si noe om det uten feilsøking.
bjalle Skrevet April 7, 2017 Skrevet April 7, 2017 Har du radiomodul i kofferten så er en standardfeil løse loddepunkt i modulen,må åpnes og loddes noen punkt på hovedkortet,enkel jobb men litt pirk å få ut modulen som sitter rett under baklyset på sedan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå