Trond_1970 Skrevet Januar 28, 2020 Share Skrevet Januar 28, 2020 Jeg endte opp med å kjøpe meg en odb2 kabel til 250 kroner på Amazon, da var det grei skuring å sette håndbrekk i servicemode. Som videoer viser er det jo fort gjort å skru de tilbake manuelt, men siden kabelen ikke kostet mer syntes jeg det var verdt pengene. Da har jeg mulighet til å lese av eventuelle feilkoder på bilen og kunne også reset'e service indikator. Det eneste jeg stusset på var service interval på bak-klosser, den viser 50.000 km etter reset. Klossene foran indikerer skifte om 120.000 km, ble byttet på BMW service for ca. 1 år siden. Var merkelig at det var så stor forskjell. Har jeg brukt feil fremgangsmåte når jeg kjørte reset av bremsekloss interval? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond_1970 Skrevet Januar 28, 2020 Share Skrevet Januar 28, 2020 On 3/31/2017 at 5:49 PM, Maxmek said: Hei, betyr det at man ikke kan skifte bremseklosser/skiver bak sjøl på F1x med EL håndbrekk uten spesialverktøy? Min bil har gått ca 64000Km og sier bremseklosser skal skiftes om 10000Km. Hadde tenkt å bestille deler å bytte sjøl men ble litt skeptisk nå. Hvor lenge mener dere bremseskiver bak holder? kan jeg bare skifte klosser eller må også skiver byttes tror dere? Min var inne på service nå på 115' km, skulle i utgangspunktet bare bytte klosser bak. men alle 4 skiver burde byttes etter måling. Så det gir deg vel en pekepinn om hvor lenge skiver holder. (Bilen har vel blitt kjørt middels hardt på gass/bremsing). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 28, 2020 Share Skrevet Januar 28, 2020 Det er maks verdier på delene i cbs. Så det høres normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Januar 29, 2020 Share Skrevet Januar 29, 2020 Utrolig unødvendig system fra BMW sin side så lenge man har slitasjevarsler. F45en til pappa har mast om bremser bak i 20k km nå og de er ikke i nærheten av utslitt. (Gått 70k) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå