Gå til innhold

Bremseklosser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe bremseklosser for E60en min og lurer på hvor jeg får kjøpt dette billigst mulig. 

Har dere noen forslag? :)

Skrevet

Sjekket biltema igår, kom på 419kr for foran. 

Skal sjekke KOed senere. 

Skrevet
18 minutter siden, Saucebaoss skrev:

Skal sjekke KOed senere. 

Ja jeg valgte tilfeldig 525 D siden jeg ikke visste hvilken motorisering du har.

Skrevet
1 time siden, Saucebaoss skrev:

Skal sjekke KOed senere. 

Etter at flere jeg kjenner har kjøpt klosser hos biltema med veldig dårlig resultat vil jeg anbefale deg å kjøpe org. 

Skrevet (endret)

.. samme her. 

Hadde foresten aldri turt eller hatt samvittighet til å sette på biltemaklosser på min E6x heller. 

Endret av Reef89
Skrevet
2 timer siden, Reef89 skrev:

.. samme her. 

Hadde foresten aldri turt eller hatt samvittighet til å sette på biltemaklosser på min E6x heller. 

Hva har erfaringen vært? Har hatt biltemaklosser på den de siste to årene uten problemer. 

Skrevet
1 time siden, Saucebaoss skrev:

Hva har erfaringen vært? Har hatt biltemaklosser på den de siste to årene uten problemer. 

Slites veldig fort. Dårlig bremseeffekt fra klossene blant annet. 

Skrevet

Har ikke noe erfaring selv, men det er bare noe som sier meg at biltema bremser ikke er godt nok, det er forbilligt og effekten kan ikke være god. Bremser tenker jeg som person er noe av det viktigste på bilen og bør være av litt kvalitet og da må man betale litt mer.

Skrevet

Nå vet ikke jeg om E6x krever noe spesielt av klosser ift en E 39, men jeg har hatt Biltema både på BMW og Volvo.

På BMW:

På km st 74 000 den 23/09/2007 gikk de originale skiver og klosser av bilen. Skivene var utslitt. Biltema skiver og klosser montert.

På km st 97 212 den 29/05/2009 bytte av skiver og klosser pga kast i skivene. Fikk nye skiver og klosser på garanti fra Biltema.

På km st 115 508 den 21/11/2011 bytte av skiver og klosser igjen pga kast i skivene. Fikk nye skiver og klosser på garanti fra Biltema. Nå har bilen gått ca 174 000 km og ingenting er byttet ut siden 2011.

Klossene og skivene klarer å bremse så hardt at ABS jobber og da er vel mye av jobben gjordt.

Forøvrig er det tilnærmet null i slitasje på skivene foran og klosser er massevis igjen av. 

Bak er det Brembo skiver og Biltema klosser montert på km st 88 100 den 26/08/2008. Skivene bak har en del slitasje.

Jeg ser at noen er skeptisk til Biltema, men jeg er fornøyd. I det første tilfellet med kast i skivene hadde jeg ikke kvittering, men det var greit. Det er god service.

Skrevet

Ble Biltema sine klosser. 

Har testet bremseeffekten etter skifte og merker en god del forbedringer. 

Ekstrem avslappende med feilfri bil nå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...