Gå til innhold

215/50 på 8,5x17" felg


Evopower
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har bilde av 215/50r17 dekk på 8,5" felg?

Har til nå hatt 235/45r17, som har sporet og støyet litt (slitte dekk).

I dag prøvde jeg 225/50r17 dekk på de samme felgene. Trodde det skulle bli strekk, men det ble det ikke. Faktisk mer gummi som beskyttet felgkanten nå enn på 235 dekkene pga felgkantbeskyttelse. Minuset er at det er visuelt mye gummi og styrefølelsen er mer nummen selv om komforten økte littegrann.

Så til spørsmålet. 215/50r17 vil gi samme rullediameter som 235/45 dekkene. Og er disse jeg vil gå for dersom det ikke blir for mye strekk. På google finner jeg bare bilder av 215 dekk med 35 og 40 profil. Ikke med 50. Derfor jeg spør om bilder eller erfaringer med hvordan dette blir :)

 

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

215 mm dekk og en felg som er 216 mm bredt (8,5*25,4) gir deg ikke noe strekk, spesielt med såpass høy profil. Hvorvidt det blir strekk eller ikke varierer også noe utifra dekkprodusent, enda dimensjonene skulle være like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja regner med det går helt fint, tenkte bare jeg ville se bilde av hvordan det ser ut før bestilling. At det varierer mellom produsentene er noe jeg er blitt mer bevisst i senere tid. Ser bare her nå, hvor 225 dekket er bredere på felgen enn 235 dekket. To forskjellige produsenter. Man må bare prøve seg frem til det sitter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte er billigdekkene mye smalere enn dyrere merker. Har opplevd 225 dekk som ikke er bredere enn 205 i brede utgaver. De siste dekkene jeg hadde var 235/40-18 som jeg ikke kunne legge på bakken på 8 toms felgbredde, for da tok metallet nedi og ville skrapet opp felgen. Jeg er blitt veldig obs på dette i det siste. Jeg vil alltid ha en liten beskyttelseskant utenfor felgen.

Men har du sporing med E39 vil jeg tro at årsaken kan være slitasje en eller annen plass. Jeg har hatt 245/40-18 framme og ikke merket noe til sporing.

Eirik.

Endret av Eirik Viste
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...