Hanssen97 Skrevet April 5, 2017 Share Skrevet April 5, 2017 hei, jeg har en 320d som er chippa. noen ganger når jeg tar kaldstart står blårøyken helt til motor har blitt varm. og når jeg ligger på e6 og skal gi på noen ganger i enten 4-5-6 gir har den ingenting å gi virker som den går i nødmodus men jeg kan da bare gire den til 3 og da henter den seg som regel opp igjen hvertfall på det neste giret. noen som vet om dette er turbo som synger på siste verset eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet April 5, 2017 Share Skrevet April 5, 2017 Jeg ville tatt en diagnose. HMW reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hanssen97 Skrevet April 5, 2017 Forfatter Share Skrevet April 5, 2017 tenker du hos bmw eller er det nok å ta en diagnose med carly? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet April 5, 2017 Share Skrevet April 5, 2017 Jeg har ikke peiling på hvilke feilkoder som ikke kommer med carly, så det må noen andre svare på. Men forhåpentligvis er det registrert noe. Hva lukter eksosen når røyken kommer på kald motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet April 5, 2017 Share Skrevet April 5, 2017 Ville tatt diagnose på bmw. Koster ikke mye, men du får svar. Jeg tenker at det enten er turbo, eller dyse nr4 (mener det er den som har innebygd mengdemåling) som har tatt kvelden. Men som alltid; sjekk at veivhusventillasjonen er ny, egr er blendet og at motoren har ny olje. Hanssen97 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hanssen97 Skrevet April 5, 2017 Forfatter Share Skrevet April 5, 2017 vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive lukta men, er helt jævlig. er egentlig bare ekstremt sterk eksos lukt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hanssen97 Skrevet April 5, 2017 Forfatter Share Skrevet April 5, 2017 er veivhus filter som burde være nytt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet April 5, 2017 Share Skrevet April 5, 2017 Denne bør byttes hvert andre oljeskift, så vet ikke on det er gjort på din? M47 eller N47 motor du har? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hanssen97 Skrevet April 5, 2017 Forfatter Share Skrevet April 5, 2017 m47, tror ikke det er gjort på min. jeg har kun eid bilen i 2 uker så, blir å få gjort dette veldig snart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 5, 2017 Share Skrevet April 5, 2017 Veivhusventilasjon på disse motorene (M47, M57 osv) er så utrolig lett å bytte at det er ingen unnskyldning for å ikke gjøre det hvertfall Koster ikke mer enn en 400kr ca også, og har mye å si på motoren! Så greit å ta det regelmessig. Jeg tar det også ca hver andre oljeskift. Hanssen97 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hanssen97 Skrevet April 5, 2017 Forfatter Share Skrevet April 5, 2017 bytta forresten glødeplugger her for noen dager siden pga. carly'en indikerte at dem var dårlig. å nå etter å ha kjørt litt får jeg opp at de jeg har bytta til er også dårlig. er detta pga soting eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet April 5, 2017 Share Skrevet April 5, 2017 11 timer siden, Hanssen97 skrev: bytta forresten glødeplugger her for noen dager siden pga. carly'en indikerte at dem var dårlig. å nå etter å ha kjørt litt får jeg opp at de jeg har bytta til er også dårlig. er detta pga soting eller? Er den vanskelig å starte når kald da? Ble den bedre etter du byttet, men gradvis værre å starte igjen? Dersom den starter greit, ville jeg (for nå) ikke brydd meg om hva carlyen sier. Har m47 selb som er tungstartet, men carly sier ingenting om pluggene. Det er ikke glødereleet da? Eller sier den spesifikt pluggene? Ta av slangen fra turbo til intercooler. Slik at du ser inn i turbinen på turboen. Er det mye olje her/slark i turbinen så har du feilen der. Men på diesel så er det vanskelig å skille mellom om den går på olje eller om den går på for fet blanding (dyse som står konstant åpen f.eks) Det er enten turbo eller dysefeil som jeg antar som nærliggende feil. Men bytt veivhusfilter og skift til mobil 5w30 esp olje med nytt oljefilter! Evt mobil1 super3000 5w40. Eller castrol 5w40 edge turbodiesel. Er spent på å høre resultatet her Hanssen97 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hanssen97 Skrevet April 12, 2017 Forfatter Share Skrevet April 12, 2017 Skal bytte veihus filter, bytte olje og filter nå når jeg kommer hjem hvis ikke dette hjelper så skal jeg prøve noe annet 😊 Er aldri tungstartet nå har jeg bare eid bilen i noen uker så har ikke vært så fryktelig kaldt men, var noen minus grader og startet lett og fint. Skal oppdatere når jeg byttet filtere og olje! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet April 13, 2017 Share Skrevet April 13, 2017 At du kan fortsatt får feil på glødeplugger kan også være relé relatert. Min bil fuska som et uvær under kaldstart ifjor vinter, var faktisk så jævlig at jeg måtte gløde 17 ganger før den fyra. Kom på verkstedet, alle plugger var fine i følge målingene til verkstedet, men ba de bare bytte alt (Bilia fant feil på glødeplugger, Stamsaas fant på glødeplugg nr 5), men alle var hele, bytta også relé, null problem med start i -30. Etter 20.000km begynte bilen å kødde igjen, dro inn på samme verksted, de fant ut at strømkabelen fra relé hadde smelta og isolert seg, så det kan være det ene, det andre og det tredje bare på glødeplugg feilmeldinger Hanssen97 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hanssen97 Skrevet April 18, 2017 Forfatter Share Skrevet April 18, 2017 Har bytta olje og oljefilter, men fikk ikke bytta veivhusfilteret pga. Påske tida slo inn 😅 Men rensa det i mellom tia og det ga resultater allerede da. Men har nå fått kjøpt nytt filter (regner med er dette som er vedlikeholdsfritt) så da burde alt bli bra igjen 😊🙌 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå