Gå til innhold

Montere DAB+ i iDrive

Anbefalte innlegg

Uten å tråle meg gjennom 34 sider i den store DAB-tråden, håper jeg på litt råd. 

Har en F11 2014 modell, produsert i august 2013. Er derfor ikke sikker om jeg har CIC eller CIC-high. 

Ønsker å få integrert DAB+ inn. Tips til steder hvor dette utføres i Bærum/Oslo-området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lite kjent mulighet for de som har CIC og nyere, er at spilleren kan byttes inn i en som har DAB+ mot å betale noen tusenlapper i mellomlegg. Det forutsetter at du møter en medgjørlig forhandler eller kjenner noen på innsiden. GS gjør dette.

For fullintegrering kan du bytte bakrute eller siderute med integrert DAB-antenne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har enten en NBT-MID eller NBT (liten skjerm er NBT-MID og stor skjerm er NBT). Den eneste muligheten for å få dette fullintegrert er ved å bytte ut enheten med en som har DAB+ da denne modulen sitter integrert i spilleren din.

On 19.4.2017 at 22.51, Basse Lusk skrev:

En lite kjent mulighet for de som har CIC og nyere, er at spilleren kan byttes inn i en som har DAB+ mot å betale noen tusenlapper i mellomlegg. Det forutsetter at du møter en medgjørlig forhandler eller kjenner noen på innsiden. GS gjør dette.

Dette får man igrunn gjort hos alle som selger BMW-deler. Det er ellers verdt å merke seg at utbytte-enheter selges til rundt 10-15.000kr + pant (panten er gjerne opp mot 10.000kr). Det er panten man slipper om man leverer inn den gamle enheten, så det er fortsatt en betydelig sum som må betales som mellomlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...