Gå til innhold

Bmw e39 523i brukis


 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Tenkte og lage en liten tråd om min nylig innkjøpte e39.
Kan starte med og fortelle litt kjapt om meg selv:
Eg er student fortida, men nærmer seg lærlingtida med stormskritt. Skal da ut i lærling som Anleggsmekaniker og blir mest sansynlig stasjonert i Vikersund.
Bur da i Flatdal, eller Seljord om det er lettere og koble opp. Har alltid hatt en stor interesse for bmw, og var heilt klart åssen første bil eg skulle ha.
Meen gikk helt etter planen, så første bilen blei en rød 1983 Toyota Cressida prosjekt bil. Men da den ble solgt var det klart åssen '18' års bil en skulle ha.

Vært på leit lenge etter e39, og da denne kom ut måtte jeg bare slå til.
Litt info om bilen:
BMW E39 523i manuell
197xxx på telleren
M sport
M5 svart skinnintriør
Svart taktrekk
Såklart takluke
Coilovers
Gs effektanlegg (I følge gamle eier)
Bbs Lm kopier
Skal være lakkert grå i 2013

Så selv om det er noe småplukk på bilen valgte jeg og slå til da den har bra potensiale, og hadde alle krav jeg var på leit etter.

Blir ikke gjort kjempe mye med bilen akkurat nå, da skole og penger setter en liten stopper, men kommer nok til og bli gjort eindel etter som tiden går. Men kommer til og bli lagt ut endel bilder og litt slik.

Ting som har blitt gjort:
Proffsotet fram til B stolpen, blir helt fram om noen få strakser. Valgte og gå for 32%.
Senket en del (coilsa står så og si på bånn nå)
Foilert lister i bilen carbon
Nye dekk 
Chrome nyrer
En 12" sub

Planer for bilen:
Blir og gå for m50b25 innsug og fuelrail. 
US Blink
Nye felger (Ikke helt bestemt meg enda, men åpen for forslag)
Vurderer sterkt Aircups. 
Nye leppe, da min har fått endel påkjenning allerede
Kunne tenkt meg og lakke opp panser og bakluke. Men må se da jeg ikke veit helt hvor lenge bilen blir beholdt.

Er vell det jeg kommer på med det første. Men bare og komme med spørsmål, eller triks og tips. Veldig åpen for forslag om hva som kan gjøres med bilen.

Slenger med noen bilder:
IMG_9768.thumb.JPG.805d5eee231630290aa426d59917930a.JPG

IMG_9794.thumb.JPG.66c2779fc9f4922e85765679fc6fe158.JPG

IMG_9748.thumb.JPG.23909618d7819165d274bed8a4fd469f.JPG

IMG_9836.thumb.JPG.943b99713d25880c0f8cbf60af83189c.JPG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Støttet på et lite problem med varmgang her om dagen :? Bilen har funket som vanlig og har ikke merket noe annet enn at bilen har holdt seg på brukstempratur, men ikke noe mer enn det. Men plutselig så ser jeg at tempraturen stiger på tomgang og måtte til slutt bare stoppe bilen da det nærmet seg brått rødt! Fikk etterfylt vann og kjørt heim, og da holdt den seg greit heile vegen. Hadde ikke kjørt spesielt hardt med bilen, men heller det motsatte.Ikke sett noe på det før idag, men det samme skjer nå.

Når det står på tomgang så stiger tempraturen fort. Det "oser" damp ut av høyrehjørne på radiatoren, når tempraturen blir litt for høy. Og i tilleg lekker det noe vann ut fra noe som ser ut som korken ved påfylling av vann. Eller værtfall rundt toppen på tanken.

Tenkte og prøve og få luftet imorgo, og eventuelt sjekke termostaten. Altså for og få utelukket det . Men noen som har vært borti noe lignende? m52b25 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei. Ikke så mye som har skjedd her egentlig untatt at bilen endelig kjøler igjen, etter mye feilsøking og tenking :-) Så eneste som har skjedd utvendig nå er litt mer jobb på fitmentet og høyden. Bra fornøgd bak nå mangler bare litt mer spacing foran for og fylle ut hjulbuen mer. 

Men nå burde bilen være klar til førekort til uka og kan endelig blitt brukt litt mer. 

Knipset ett par bilde etter en liten vask ikveld

 

IMG_9848.JPG

IMG_9864.JPG

IMG_9865.JPG

IMG_9845.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...