Gå til innhold

Starter men stopper igjen med en gang

Ranabjørn
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Har en E39 525i Den starter og høres ut til å gå fint men stopper igjen etter et par sekunder. eneste feilmeldingen på bilen er P 1619.(map temp sensor.). Denne meldingen srulle vel ikke ha noe å si for om motoren går eller ikke? Noen som har et godt råd som har hatt samme problemet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, velkommen til bimmers.no!

Du sier ikke noe om dette var noe som oppsto etter du har gjort et eller annet, eller om det dukket opp plutselig?
Vil ikke tro at den feilkoden skal gjør at den starter og stopper igjen..

Uten at jeg vet om det er likt på denne, så vet jeg at noen biler kan oppføre seg slik om startsperra slår inn.
Men som sagt så vet jeg ikke om disse oppfører seg slik da, eller om de starter i det hele tatt.

Kan jo sjekke om bensinpumpa fortsetter og gå når motoren stopper (altså om den går når den stopper, og ikke at pumpa stopper før motoren, for da er det jo mangel på bensin). :)

Søkte litt på google, og nevnes ved et par anledninger at vakumlekkasje kan skape slike problemer. Er vist ganske følsomme på det. Så sjekk rundt innsuget om der er noen sprekker i belgen osv. Det er vist en gjenganger når jeg tenker meg om.. :)
Kom over en som hadde hatt MAF problemer på en E46, med lignende symptomer.. Så kanskje den ikke er så uskyldig likavel den feilkoda du har. Har du prøvd og koble ut hele maf og sett om det er noe forskjell?

Endret av Alpejohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Har vært i kontakt med en BMW mekaniker og han heller mot sensorfeil. Han sier at ved startsperrefeil er det ikke liv i det hele tatt. Også en diagnose klarer ikke å skille mellom kam eller veiv sensor. Har nå byttet kam sensor uten at det ble i orden så er veiv sensor neste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei stemmer det, leste det i en post at den ville bare kinne og ikke fyre i det hele om startsperra slo inn.
Men jeg så en post der en hadde problemer med MAF med påfølgende samme problem som du.

Men det er jo ikke godt å vite. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...