Gå til innhold

Slakk i indre bærekule, høyre foran. e46

Share

Anbefalte innlegg

Hei, jeg eier en BMW 316i. Hadde bilen på EU-kontroll og de sa at indre bærekule var slakk, på høyresiden forran. 

Har prøvd å lese rundt på forumet for å finne relevant info, men er fortsatt ikke helt sikker. Flere påstår at det ikke går an å bytte bare bærekulen på e46 modellene, men at jeg må bytte hele bærearmen? Må jeg/burde jeg da bytte på begge sider selv om jeg kun fikk mangel på høyre side? 

Fint om noen kunne vist bilder av hva jeg må bytte OSV. 

Jon

Endret av Blank
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen.

Noen tips til hvor jeg skal kjøpe fra? Har sett rundt og det er store prisforskjeller på bærearmen. Har ikke lyst til å få dårlig kvalitet, men vil heller ikke betale 1000/2000 kr mer enn nødvendig... 

Er det vanlig at bærearmen er i aluminium? Jeg trodde ikke det, men ser flere nettsider som selger de i aluminium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kan velge mellom alu/stål må du velge likt som du har, eller bytte på begge sider. Hvis du er usikker på hva som står på bilen din, kan du teste med en magnet. Magneten fester ikke på aluminium.

Noen velger konsekvent og bytte til originaldeler eller tilsvarende og de er selvfølgelig dyrest. De er garantert best også. Alternativt risikerer du at delen må skiftes på nytt etter et par år. Jeg kjøper stort sett de billigste understellsdelene. Hvis jeg må bytte en del eller to senere fordi de ikke var gode nok, har jeg spart så mye penger at det er greit. Jeg har enda ikke byttet samme del to ganger.

Med en banebil, eller hvis du er avhengig av akkurat den bilen i jobbsammenheng osv, så ville jeg tenkt annerledes.

Jeg pleier å handle på reservedeler24,  koed og enkelte ganger på ebay.

Endret av Hawkon88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...