Gå til innhold

Søker person med god peiling på diagnose og feilsøking av diesel elektronikk!


Broen's Bimmer
 Share

Anbefalte innlegg

Søker hjelp fra en som har god peiling på feilsøking og diagnose av et relatert DDE problem på min 2002 E39 530d!

I korte trekk er problemet at det på tilfeldige tidspunkt popper opp "fuel injection system", og da går den opp på 1500rpm og gasspedalen reagerer ikke! Trykker jeg på bremsa går den på tomgang igjen. Eneste måte å få den over 1500rpm er å bruke cruise controll men da fusker den veldig å lugger. Når denne feilkoden plutserlig forsvinner igjenn på tilfeldig tidspunkt går motoren fint, men drar litt ujevnt å høres ut som om turboen ikke blir regulert riktig...

 

På diagnose får jeg opp disse feilkodene:

0100/DC - Air-mass flow sensor
0235/DC - Charge-air-pressure sensor
1E55/74 - Supply V f. PTS 2, CAP sensor, AMF sensor
0220/74 - Pedal-travel sensor. potentiometer 2 PGS

 

Trenger hjelp!! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, TRF-Racing skrev:

Du har noe feil med gasspedalen din. Enten i strøm/signalgang, eller i selve pedalmodulen. 

Takk for inspill!!

Vurderer å bare bestille ny gasspedal modul da... men er det ikke rart at det også kommer opp feilkode på LMM, turbo trykk sensor osv...? 

 

Har helt siden jeg kjøpte den (1,5 år siden) hatt problem med at den er vanskelig og kjøre jevn med på type 1-2. Gir på rundt 1500rpm, har en tendens til å begynne å rykke og nappe på turtallet... er det tenkelig at gasspedalen forårsaker det også? 

NB: denne er er ombygd fra automatgir til manuelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er bytta er selve girkassa osv, clutch og bremsepedal. Også er d bare jumpa over 2 ledninger på kontakta til auto kassa, så bilen tror at den står i nøytral eller noe.

Er vel rart om det har noe med "fuel injection system" feilkoden å gjøre? For den kom ikke opp før nå netopp.

Men for all del, om du har noen tips til hva jeg burde sjekke, så mottas det med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg ser det ut som du har flere, ikke relaterte, feil.

Det første du bør gjøre er å få satt opp bilen som manuell, på den rette måten. Vi har gjort dette for flere (ecu software). Deretter er jeg litt usikker på hva ecu synes om at du har en pedal med kickdown, men vil tro det skal gå fint. Da er det interessant hvorfor du har feilkode på pedalen. Skal du kjøpe ny, kjøp til manuell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

👍 jeg bestilte akuratt pedal for manuell gir, så får se hvordan det blir da👌 jeg kunne absolutt tenke meg og fått satt den opp som manuell, og fått det skikkelig! Hvor er du å finne i landet TRF? så kunne jeg tatt turen å fått litt ordning på ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...