Gå til innhold

Antispinn surrer - E46


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 2001 E46 330D som har begynt å tulle med DSC'en av og til. Skjedd flere ganger nå at jeg skal ut og kjøre bilen, også begynner plutselig DSC-lampen å blinke når jeg kjører i en sving. Da mister jeg også all kraft og virker som gasspedalen ikke fungerer. Når svingen retter seg ut igjen er det tilbake til normalt. Også skjer det noen ganger til før det ikke skjer igjen resten av turen. Har skjedd et par ganger på rett vei også. Virket ikke som om det hjalp å skru av DSC når det skjedde i svingen heller. Men ingen lamper som lyser konstant eller noe, så vet ikke om jeg vil få opp noe med diagnose. 

Noen som har opplevd lignende og har en idé om hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er % forskjellen i rulleomkrets mellom fram og bakdekk? Legg inn dim på dekkalkulator.no og se.

Kan også være en sensor som tuller, men da er det mest vanlig å få varsel med et gult abs lys i panelet.

Jeg ville nappet ut asc sikringen frem til det er fikset :P farlig å få plutselig motorkutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit med mønster på dekkene bak, men er forskjell i profil. Er 225/45 bak og 225/50 foran, kanskje det som utløser den da. Har "nye" dekk liggende så får se om det løser seg når jeg bytter :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Gabz skrev:

Greit med mønster på dekkene bak, men er forskjell i profil. Er 225/45 bak og 225/50 foran, kanskje det som utløser den da. Har "nye" dekk liggende så får se om det løser seg når jeg bytter :) 

Der kan du ha feilen. 245/45 og 225/50 har ca samme rulleomkrets. Men 225/45 og 225/50 blir for stor forskjell. Fikk samme symptomene på e39 min da jeg prøvde 225/50 foran og 235/45 bak.

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...