brannstigen Skrevet Juli 18, 2017 Share Skrevet Juli 18, 2017 Min e36 m3 3,2 henger litt etter når jeg tråkker i gassen og går ujevnt til tider på tomgang. Får feilmeldinger på lambda sensorene - begge er helt nye. Har renset maf og prøvde flere varianter - ingen forbedring i resultat. Vet noen hvorfor jeg får denne feilmeldingen ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 18, 2017 Share Skrevet Juli 18, 2017 Falskluft Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brannstigen Skrevet Juli 18, 2017 Forfatter Share Skrevet Juli 18, 2017 Har spraya hele motoren med startgass - ingen endring. På INPA er verdiene på ICV-en over merket (!). Kan dette ha noe å si ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind.J Skrevet Juli 18, 2017 Share Skrevet Juli 18, 2017 Er slettes ikke alltid du får noe utslag med startgass, selv om du dynker hele bilen inn i det.. Er pluggene dine sota så har du fet blanding som kan skyldes falsk luft. Kommer for mye bensin i forhold til oppmålt luftmengde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brannstigen Skrevet Juli 18, 2017 Forfatter Share Skrevet Juli 18, 2017 Sjekket pluggene igår og de var blanke uten sot. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind.J Skrevet Juli 18, 2017 Share Skrevet Juli 18, 2017 (endret) Hm. Snodig. Ujevn tomgang kan nok linkes til feil verdier på tomgangsregulator. Vet at visse har rengjort denne (brake cleaner o.l) med hell, men om det er denne som er synder for lambda er jeg i tvil om. Dog hører ofte ujevn tomgang sammen med falskluft også. I slike tilfeller bruker man ofte en røykmaskin, ganske hendig da man tvært ser om det siver røyk ut av koblinger/slanger osv. Får du lånt/stukket innom et verksted som har så har du hvertfall utelukket dette. Eller gjør som denne fyren:P haha Jeg er usikker på hvor lenge du må kjøre for at sot skal oppstå. Jeg kjørte 60 mil med prosjektet mitt og hadde svarte plugger da jeg kom fram. Hadde gjort service før ferd. Om de ble sota etter 2 km vet jeg ikke. Endret Juli 18, 2017 av Øyvind.J Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brannstigen Skrevet Juli 19, 2017 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2017 Skal si at jeg bruker en 325i bensinpumpe og at speedometeret ikke er kodet , kanskje dette har noe å si?ICVen er helt ny, men jeg renset den ikke når jeg satte den i (så ingen grunn for det da den var helt ny) og alle vakumslsngene i motoren har jeg byttet ut til silikonslanger. Skal ned på verkstedet for å kode speedometeret om noen uker, kan spørre om de kan ta en røyk test i samme slengen. Hvis ikke så får jeg fyre opp to tre kubanere bmwmann24 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Juli 19, 2017 Share Skrevet Juli 19, 2017 Ser ut til at begge pumper gir 3.5 bar, men om det er andre forskjeller som spiller inn vet jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brannstigen Skrevet Juli 19, 2017 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2017 Det finner jeg ut neste uke når jeg får delen i posten. Og vite at jeg har en m3 pumpe istedenfor 325 gir meg mer "fred i sinnet" Øyvind.J reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brannstigen Skrevet Juli 30, 2017 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2017 fikk endelig ny pumpe i posten, men selvsagt så passer den ikke på en pre 1995 bensintank da overførselses kabelen fra høyre del av tanken skal være nedi tanken og ikke oppå. Så da tror jeg at 325 pumpen blir værende. Leste litt på nettet at fuel pressure regulator kan foresale rik blanding. Tok meg en time før jeg fant den og den så OK ut, men vakumslangen var morken og jeg fant rester av bensin i det resterende systemet. Skal prøve å bytte ut slagen og regulatorene for å se om det blir bedre. Skal det være skinnende rent på innsiden av manifoldet ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå