Gå til innhold

Valg av bremseskiver - F10

Bækkmann
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde bilen på bremseveske service hos BMW forrige uke. Etter at jeg betalte så fikk jeg beskjed om at bremseskivene bak var rustne, så de anbefalte bytte ved neste bremseservice om 6000 km. Måtte kikke selv, og jeg lurer på om mekaniker hadde vurdert skivene i bakrus? Fantes ikke rust, ingen særlig slitekant heller.

Prisen på 1 stk. bremseskive bak ligger på 1.721,- :| Noe jeg synes er latterlig dyrt. Er det noen alternativer som anbefales der ute? Hadde egentlig ikke tenkt å benytte uorginale deler, samtidig som jeg tenker at ingen kan lage ''dårlige'' bremse deler. Hadde vært stilig med skiver som ser litt røffere ut også. Noen med ventilerte spor eller lignende :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, E.H.D skrev:

Men hvis de ikke er utslitte og ikke har rust, hvorfor bytte?

Tenkte bare å ha det greit til det blir aktuelt :) Kan hende jeg bytter ifbm. bytte av klosser om det blir oppgradering :) Tenkte kanskje å lakke kalipperne samtidig, har ikke helt bestemt meg for hva jeg syns om det enda.

30 minutter siden, lagunilla skrev:

Har du sett hvordan det ser ut på baksiden?

Deet har jeg ikke :) Kan være det han mente. Må ærlig innrømme at jeg aldri har tenkt særlig på baksiden av skivene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...