GĂ„ til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

BMW e92 320d 2009mod

Har problemer med lysene pÄ bilen. Parklys og innvendige lys kan ikke slÄes av uten Ä ta sikringer. Langlys, blinklys, kjÞrelys fungerer ikke. 

Vil tro det er "light control module" det er noe feil med. Har lest at noen har koblet fra og til denne, og det har lÞst problemet. 

Noen som vet hvor denne modulen er montert? Har sett pÄ hÞyre side av passaskjer fot framme men er ikke der.

Skal ta diagnose senere i dag. 

Om noen har andre forslag er det bare Ă„ komme med de😊

IMG_6720.JPG

IMG_6722.JPG

Skrevet

Takker👍 

Har tatt diagnose nÄ. Kan det vÊre 009cbe? Kun disse som kommer opp etter jeg slettet feilkodene og kjÞrte ny diagnose IMG_6729.thumb.PNG.eb57e487d62337f7812beae15db80dfc.PNG

Skrevet

Da fant jeg en modul ved rattstammen og en modul over panserÄpner. 

Den ved rattstammen stÄr det CAS pÄ, den ved panserÄpner stÄr det DOT SAE pÄ. 

Ble ikke helt klok pÄ dette.

IMG_6732.JPG

IMG_6734.JPG

Skrevet

Koed mente det var denne modulen, fotromsmodul 3 eller "footwell module 3", som er under gulvet pÄ passaskjer siden som hadde med lysene Ä gjÞre. 

Kan det stemme at det er denne det er noe feil med? 

Er ikke sĂ„ stĂždig pĂ„ disse modulene og synest det er vanskelig Ă„ finne noe info pĂ„ nett over hva de styrer😅 Navnet sa meg heller ikke sĂ„ mye, sĂ„ setter stor pris pĂ„ alle svar😊

IMG_6736.PNG

Skrevet

Ja, det er frm som styrer lys pÄ e8x og e9x. Cas er for sentrallÄs og div. Den siste vet jeg ikke.

Skrevet

I fÞlge manualen kan det se ut som fotromsmodulen er den det sto DOT SAE pÄ, som er montert rett over panserhÄndtak. 

StÄr at denne har med exterior lights Ä gjÞre, og at den mÄ kodes etter montering. 

IMG_6741.JPG

Skrevet

Det er en annen kar her inne pÄ forumet som har holdt endel pÄ med Ä nullstille FRM moduler. Husker dog ikke hva han heter. Han har en Tesla nÄ og en Range Rover mener jeg, sÄ han er ikke sÄ super aktiv lenger. Men sÞk etter FRM sÄ finner du sikkert noe.

Skrevet

Til info:

Koblet av batteriet siden jeg skulle bort noen dager. Da jeg koblet batteriet pÄ igjenn virket alt som det skulle.

Åpnet FRM modulen. Ingen synelige feil. 

Fikk tatt diagnose med Ärntlig program. LÄ inne mange feil pÄ FRM mudul. Slettet disse og kjÞrte ny diagnose. Eneste feil nÄ var pÄ lys-spake pÄ venstre side pÄ rattstamme (blinklys, langlys). Selv om det lÄ feil inne pÄ denne, virket denne som den skal. 

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...