BMWnorge Skrevet August 1, 2017 Skrevet August 1, 2017 BMW e92 320d 2009mod Har problemer med lysene pĂ„ bilen. Parklys og innvendige lys kan ikke slĂ„es av uten Ă„ ta sikringer. Langlys, blinklys, kjĂžrelys fungerer ikke. Vil tro det er "light control module" det er noe feil med. Har lest at noen har koblet fra og til denne, og det har lĂžst problemet. Noen som vet hvor denne modulen er montert? Har sett pĂ„ hĂžyre side av passaskjer fot framme men er ikke der. Skal ta diagnose senere i dag. Om noen har andre forslag er det bare Ă„ komme med deđ
tthuns Skrevet August 1, 2017 Skrevet August 1, 2017 Denne sitter vell rett ved rattstammen. Du mÄ nok ha ny med de feilene.
Reef89 Skrevet August 1, 2017 Skrevet August 1, 2017 Stemmer som an over sier  ..skal ligge rett over panserÄpner.
BMWnorge Skrevet August 1, 2017 Forfatter Skrevet August 1, 2017 Takkerđ Har tatt diagnose nĂ„. Kan det vĂŠre 009cbe? Kun disse som kommer opp etter jeg slettet feilkodene og kjĂžrte ny diagnose
Otis Skrevet August 1, 2017 Skrevet August 1, 2017 right stepperbox motor er kanskje nivÄregulering til hÞyre frontlykt.
BMWnorge Skrevet August 1, 2017 Forfatter Skrevet August 1, 2017 Da fant jeg en modul ved rattstammen og en modul over panserÄpner. Den ved rattstammen stÄr det CAS pÄ, den ved panserÄpner stÄr det DOT SAE pÄ. Ble ikke helt klok pÄ dette.
BMWnorge Skrevet August 1, 2017 Forfatter Skrevet August 1, 2017 Koed mente det var denne modulen, fotromsmodul 3 eller "footwell module 3", som er under gulvet pĂ„ passaskjer siden som hadde med lysene Ă„ gjĂžre. Kan det stemme at det er denne det er noe feil med? Er ikke sĂ„ stĂždig pĂ„ disse modulene og synest det er vanskelig Ă„ finne noe info pĂ„ nett over hva de styrerđ Navnet sa meg heller ikke sĂ„ mye, sĂ„ setter stor pris pĂ„ alle svarđ
Otis Skrevet August 1, 2017 Skrevet August 1, 2017 Ja, det er frm som styrer lys pÄ e8x og e9x. Cas er for sentrallÄs og div. Den siste vet jeg ikke.
BMWnorge Skrevet August 1, 2017 Forfatter Skrevet August 1, 2017 I fĂžlge manualen kan det se ut som fotromsmodulen er den det sto DOT SAE pĂ„, som er montert rett over panserhĂ„ndtak. StĂ„r at denne har med exterior lights Ă„ gjĂžre, og at den mĂ„ kodes etter montering.Â
BMWnorge Skrevet August 1, 2017 Forfatter Skrevet August 1, 2017 Se det er det stĂ„r en del om Ă„ resete/ code FRM. At man ikke trenger Ă„ bytte hele boksen selv om man har feil pĂ„ den. Om noen har peiling pĂ„ dette -ta kontaktđ Fant noe info pĂ„ denne siden: http://blog.obdii365.com/2016/11/09/repair-bmw-e90-frm-module-by-launch-x431-pro/
Otis Skrevet August 1, 2017 Skrevet August 1, 2017 Det er en annen kar her inne pÄ forumet som har holdt endel pÄ med Ä nullstille FRM moduler. Husker dog ikke hva han heter. Han har en Tesla nÄ og en Range Rover mener jeg, sÄ han er ikke sÄ super aktiv lenger. Men sÞk etter FRM sÄ finner du sikkert noe. BMWnorge reagerte pÄ dette 1
BMWnorge Skrevet August 8, 2017 Forfatter Skrevet August 8, 2017 Til info: Koblet av batteriet siden jeg skulle bort noen dager. Da jeg koblet batteriet pĂ„ igjenn virket alt som det skulle. Ă pnet FRM modulen. Ingen synelige feil. Fikk tatt diagnose med Ă„rntlig program. LĂ„ inne mange feil pĂ„ FRM mudul. Slettet disse og kjĂžrte ny diagnose. Eneste feil nĂ„ var pĂ„ lys-spake pĂ„ venstre side pĂ„ rattstamme (blinklys, langlys). Selv om det lĂ„ feil inne pĂ„ denne, virket denne som den skal.Â
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ