Gå til innhold

forsikring til 18åring

Stinejasmine
 Share

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Stinejasmine skrev:

Sjekket de vanligste på nett hah.. 

Du bør ringe. Kan få mye lavere pris da :) Sjekk IF, Eika, Frende osv.

Men om det ikke blir lavt nok så må du nesten vurdere å sette den på foreldre, finne billigere bil eller bite i det sure eplet å betale den dyre summen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. BMW er generelt dyrt blant forsikringsselskapene og på en såpass ny/dyr bil må man ha full kasko. Har du 20% bonus(startbonus), så forundrer det meg ikke at man nærmer seg 20000,-, dette også fordi det er ungdomstillegg under 23 år. Er dette dyrt, noe jeg skjønner det kan være, kan du se på mindre motorisering. Et alternativ er å sette den på foreldrene dine, men det mener jeg er en bjørnetjeneste. Når du skal ut og fram i livet blir du sittende med svindyr forsikring. Et annet alternativ er eldre BMW, jeg vil tro en 2003 316i er rimeligere uten å garantere eller faktisk noe annet enn BMW. Toyota Yaris er billig, Citroen C1 osv., men klart, ingen av disse er BMW eller i nærheten av det BMW kan tilby annet enn å bringe deg tørr fra A til B. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, DanielStance skrev:

Tviler litt på at årstall og motorisering spiller så mye inn alene. Har vel og litt å si hvor mye de er representert i ulykkestatistikk osv osv..

Helt klart at statistikk har noe å si. En grunn til at forsikringen min i 2006 steg fra 8000 til 14000 på 3 år på en 1997 E36 318i. Jeg kjørte skadefritt og hadde i 2006 20% bonus, som økte med årene. Dessverre gjorde forsikringspremien det også, Gjensidige da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ansvarsforsikring fra Gjensidige er den billigste jeg finner på bmw 320D. 481 kr i måneden (med bare 20% i bonus, første bil) .697 kroner for delkasko på samme bil. Du får rabatt med Gjensidige om du er naf-medlem, og mer rabatt om du har andre forsikringer med dem. Tilsvarende gjelder vell også andre forsikrings-selskaper.

Evt ville jeg gått for en litt eldre og billigere bmw.

Hadde ikke gått for noe annet en ansvarsforsikring eller delkasko med den bonusen man får med første bil.

Endret av rbck123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...