TheMaa Skrevet August 27, 2017 Share Skrevet August 27, 2017 Hei, jeg tror turboen på e46'n har tatt kvelden, men lurer på om det kan være noe annet. Bilen er en 2004 mod 320d 150hk 220xxx km ca Det har vært en suselyd ganske lenge i turboen, og en dag så kjørte jeg vanlig men merket at jeg mistet kraft og det kom en kraftig lyd (vet ikke helt åssen jeg skal forklare den, nesten som en slags skrangle lyd) jeg kjørte bilen et lite stykke uten kraft så regner med at motorn har klart seg. Det jeg lurer på er om det kan være noe annet? Hva bør jeg sjekke før jeg evt må bite i det sure eple og bytte turbo? Har en mistanke om at det var veivhusventilasjonen som forårsaka dette, har ikke bytta denne i mitt eie og har kjørt ca 60000 Lurer også på om ebay turbo er noe å satse på, fant denne: http://www.ebay.com/itm/BMW-320d-320-E46-X3-E83-E83N-2-0-150-HP-TURBO-GT1749V-750431-717478-7794140D-/121365192563?hash=item1c41eddf73:g:Q3gAAOSw~CRTrBY7 har egentlig ikke råd til 5-7 tusen kroner for bytte/ny turbo i norge. Får denne sendt til sverige, så slipper norske avgifter. Og hvis jeg må ha turbo, hva mer bør jeg handle inn? Utenom pakningsett og olje+filter. Bør jeg kjøpe oljerøret til turboen? Takk for all hjelp på forhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet August 27, 2017 Share Skrevet August 27, 2017 Det letteste er å skru av slangen på turboen og kjenne på turbinen om det er slark.En diagnose vil også vise om det er turbotrykk eller ikke. Domt å bytte turbo uten å vite sikkert at det er den. Slik du beskriver så kan det godt være turbo. Har kjørt en m47 motor selv med gåen turbo og det er ca likt som å kjøre en gammal sugedieselmotor, bare enda dauere. Trodde ikke veiv ventilasjonen skulle ha noe å si på turboens levetid. Der er det mer oljetype og oljeskift som teller. Bytt hver 10.000km og ting vil holde en god del lengre Det var byttet turbo på min m47 motor før jeg kjøpte den. Ca på 265.000 km. Først ebay greier til 5000 kr som røyk ikke lenge etterpå. Eieren tok da ingen sjangser og invisterte i fabrikksny original turbo som ifølge han kom på 18.000kr. Men om dette er the one and only way er jeg ikke sikker på. Det eneste jeg vet er at turboen er helt ny og fungerer smertefritt Dette er ikke et stort problem heldigvis, og en vanlig m47 slitedel. Håper du kommer billigst mulig ut av det. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheMaa Skrevet August 27, 2017 Forfatter Share Skrevet August 27, 2017 Takk for svar. Leste på en annet tråd at veivhusventilasjonen var tett og hadde forårsaket turbohavari. Har tatt av slangen og prøvde å snurre turbinen på ene siden med fingern, den gikk fint rundt Jeg kan bare glemme å punge ut 18.000kr, kan evt finne et billig sted som overhaler da. Han som selger denne på ebay virker ihvertfall seriøs, ikke at det har noe med kvaliteten å gjøre da. 1 år garanti er jo ikke all verden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 27, 2017 Share Skrevet August 27, 2017 kjøp den på ebay. Når den a) haverer så vær kjapp med å stoppe motor så ikke du ender med motorhavari, eller b ) ikke fungerer som den skal fordi den som alle andre billige "overhalte" vnt turboer ikke er riktig kalibrert, så vet du i alle fall hva som er årsaken Så trenger vi ikke enda en tråd om dette i fremtiden Ordentlige turboer er dyre. Og det er ingen veg utenom det. TheMaa reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheMaa Skrevet August 29, 2017 Forfatter Share Skrevet August 29, 2017 On 27.8.2017 at 18.05, TRF-Racing skrev: kjøp den på ebay. Når den a) haverer så vær kjapp med å stoppe motor så ikke du ender med motorhavari, eller b ) ikke fungerer som den skal fordi den som alle andre billige "overhalte" vnt turboer ikke er riktig kalibrert, så vet du i alle fall hva som er årsaken Så trenger vi ikke enda en tråd om dette i fremtiden Ordentlige turboer er dyre. Og det er ingen veg utenom det. Høres ikke dumt ut, mye av jobben med å skru bil er jo å finne feilen Så da blir det jalla-turbo, slipper ihvertfall å tenke på hva som kan være feil neste gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå