Gå til innhold

Klipping i lyden etter å ha montert alpine's ettermonteringskit?


Anbefalte innlegg

5 timer siden, awt skrev:

Subben skal kun ha signal (altså to ledninger). Man kan ikke koble til strøm på disse.

Har du fulgt monteringsanvisningen til punkt og prikke?

Hmm var visst jeg som misforsto der. Når jeg ser på den grønne pluggen som kobles til høyttaleren, så er det bare 2 ledninger. På den pluggen som kommer fra spilleren så er det 4 av ledninger av en eller annen grunn, og det er det også på den andre grønne pluggen den kobles sammen med. Finner ikke noe detaljert koblingsskjema for kabelnettet i bilen min, det hadde nok hjulpet litt. Det finnes bare alpine instructions for pre-lci biler hvor man skal krympe og skjøte masse kabler, men det trenger ikke jeg, så den pluggen med 4 ledninger i finner jeg heller ikke igjen i koblingsskjemaet. Kittet tar også utgangspunkt i at man har 2 subber, og at kabler fra spilleren ligger klart. 

Skjønner liksom ikke helt hvordan man kan koble det feil, det er jo ferdige plugger, og det er ingen annen måte å koble det slik at det blir en sluttet krets enn slik jeg har koblet det nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, awt skrev:

Denne tar ihvertfall for seg biler produsert før og etter 03/09.

Men det står jo at man må krympe alt mulig her, det er jo en helt annen versjon av kittet enn det jeg har

gggg.png

Endret av GizmoOG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, awt skrev:

Har du rett kit?

Uansett så ser jeg for meg du må jukse det til litt.

Jeg regner med det, bilen min er LCI, og så vidt jeg har forstått:

Pre-lci biler så må man splice kabler og følge koblingsskjema. 

LCI biler er plug and play.

Er ikke kittet det er noe galt med; problemet er at det ikke er noe kabling. 
Har du et forslag til hvordan jeg kan løse problemstillingen? Jeg er helt blank.. 

 

Endret av GizmoOG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, awt skrev:

Er dessverre ikke så lett å gjøre så mye via et forum er jeg redd. Jeg må gjøre slikt selv for å få en forståelse om hva som er hva, og hvordan ting henger sammen.

Det er nemlig det. Dette skulle visst være mye mer jobb å finne ut av enn jeg hadde trodd. Får vel bare fortsette å lete.. Er så utrolig lite informasjon ute om akkuratt dette desverre. 

Tusen takk for hjelpen!

Endret av GizmoOG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...