Gabz Skrevet August 29, 2017 Share Skrevet August 29, 2017 (endret) Hvordan er N13B16 med tanke på pålitelighet? Fantasien vandrer litt når jeg tenker på neste bil, og må si at en F20 116i med ordentlig tune (200+ hester tydeligvis) virker ganske morsomt. Men er det noe å satse på eller er det risikosport mtp regkjede? Endret August 29, 2017 av Gabz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knoett Skrevet August 30, 2017 Share Skrevet August 30, 2017 (endret) Har ikke alle motorer en eller annen form for svakhet? Min erfaring innehar ingen feil med motoren for F20 116i, men heller svakheter med den generelle byggekvaliteten (2012). Var trolig også mer uheldig enn andre. Mulig en 2013 modell er bedre. Motoren er kaklete, men veldig leken og morsom med tune 👍 Endret August 30, 2017 av Knoett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet August 30, 2017 Forfatter Share Skrevet August 30, 2017 Joda, alle motorer har sine svakheter, men noen er jo veldig mye verre enn andre Kan du utdype hva du mener om byggekvaliteten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet August 30, 2017 Share Skrevet August 30, 2017 (endret) Hadde kun positive erfaringer med vår F20 116i 2013 modell. Noen småting er det alltids, men det er mer fordi jeg er sykt pirkete og detaljorientert på visse ting. Jeg har absolutt ingen kvaler med å anbefale deg en slik bil - hadde lett gått for en 116i enn 116d De er spreke nok i original utgave (dynomålinger på original bil har vist opp mot 139-140hk på hjula), så kan tenke meg at de går godt når de er skikkelig tunet. Men rakler som en dieselmotor, det gjør de. Og effektkurven- og momentkurven er dieselaktig når de er originale. Den skal visst kunne bedres betraktelig ved tuning, dvs. at den ikke dauer av etter 4000rpm. PS: har veldig lyst på en akkurat lik den blå vi hadde som nr. 2 bil en gang om vi ikke har Minien for alltid Edit: jo en ting husker jeg ang. motoren. Når den var kald og jeg ga full gass fra lavt turtall var det akkurat som om den hosta/stallet før den fortsatte videre. Men Minien gjør akkurat det samme (har N14-versjonen, tilnærmet samme motor), så muligens det bare er sånn de er. Endret August 30, 2017 av papertiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet August 30, 2017 Forfatter Share Skrevet August 30, 2017 Åja, godt å høre Virker som mye morro for penga! Har bare hørt mye skrekkhistorier om regkjede og slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet August 30, 2017 Share Skrevet August 30, 2017 4 minutter siden, Gabz skrev: Åja, godt å høre Virker som mye morro for penga! Har bare hørt mye skrekkhistorier om regkjede og slikt. På vår Mini med N14 er registerkjede og strammeren byttet til en bedre utgave (Citroen sin tror jeg). Om N13 utgaven har samme problem med registerkjede skal jeg ikke si noe om, men vi kjørte vår 75000km på 3 år (leasing), og hadde aldri noen problemer med den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet August 30, 2017 Forfatter Share Skrevet August 30, 2017 Hmm, ja, ser den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fidelio Skrevet August 30, 2017 Share Skrevet August 30, 2017 Som det blir nevnt over her, kakler som en diesel bil (når den er kald er det nesten flaut). men absolutt, dette går ikke dårlig etter tuning! min er kjørt 65 tusen nå, har kun hatt de vanlige serviceintervallene som den krever. Ikke noe problemer ellers. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet August 30, 2017 Forfatter Share Skrevet August 30, 2017 Godt å høre! Takk for alle innspill, folkens. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå