Gå til innhold

Kamsensor feil e36 s50b30

maxiimX
 Share

Anbefalte innlegg

Hei folkens, jeg er ny her og håper på å få råd om hva jeg skal sjekke videre. 

Saken er sånn. Bilen min går litt ugjevnt og har lite bunndrag men når den kommer over 3500 omdreininger så går den som den skal. 

Jeg tok diagnose og da kom det opp kamsensor feil. 

Kjøpte 3 nye sensorer og bytta dem. 

Sletta feilkoden men feilen kommer fortsatt opp igjen og det er ingen forskjell på gangen eller oppførselen på bilen. 

Den begynner og så å jage når jeg holder fast på 7% av gassen (har prøvd å bytta tps) og det blir veldig hakkete kjøring når jeg for eksempel skal kjøre rolig. 

Forrige eiger mente på at det står kvasserekam på bilen om det skal ha noe med den saken å gjøre.

Det lokte å veldig bensin og pluggene blir svart ved rolig kjøring. (kjøre uten kat) 

Har noen andre opplevd samme feil? 

Takker på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan og være falskluft. Sota plugger betyr fet blanding=mye bensin i forhold til luft. LMM regner ut luftmasse og sender beskjed til styreenhet om hvor mye bensin som skal sendes. Og med sprikker i slanger o.l kommer aldri den luftmassen som i utgangspunket var beregnet fram til forbrenningskammeret, men det gjør bensinmengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke falskluft noen plass. Det står på uoriginaledyser som skulle vare meir moderne med 4 sprut i stede for en stor en. Mistenker at det er der feilen ligg angående for mye bensin. Det jeg sunnest er rart at kamsensorfeilen kommer opp igjen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...