Eigil Kongshavn Skrevet September 14, 2017 Share Skrevet September 14, 2017 Hei. Trenger litt hjelp! Har en e53 x5 som klunker hver gang jeg kjører i et hull eller en kant :/ verkstedet har sjekket alle bærekuler og det som måtte være med tanke på feste av hjul og fant ingenting... jeg hadde ute demperen her forleden og fant ingenting som er laust:/ er det noen som har forslag på hvor klunkingen kommer ifra? Jeg forstår ingenting, for alt ser ut til å være i tipp topp stand... Håper inderlig noen har et forslaf eller 2 jeg kan prøve 😀😀😋 Takk oå forhånd Aravinth reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 14, 2017 Share Skrevet September 14, 2017 Det er som oftest enten topplager til demper, eller casterstag. Kan selvsagt være bærearm og stabilisator stag, eller løse skruer en plass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eigil Kongshavn Skrevet September 15, 2017 Forfatter Share Skrevet September 15, 2017 Topplager til demper? Er det alt det som detter av når en løsner bolten på toppen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 15, 2017 Share Skrevet September 15, 2017 Ingenting ramler direkte av, men om du løsner alle 3 mutterne på toppen av topplager, så blir jo demper løs fra karosseriet i øvre festet, om det var det du tenkte på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eigil Kongshavn Skrevet September 16, 2017 Forfatter Share Skrevet September 16, 2017 Tenkte på den bolten som sitter på enden av demperen som holder alt sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 16, 2017 Share Skrevet September 16, 2017 Det er vel sjeldent at den løsner. Men såklart. Sjekk det som du kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet September 16, 2017 Share Skrevet September 16, 2017 Sjekk bolter til traversforinger, samt som det foreslås lenger oppe, demperbolt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet September 16, 2017 Share Skrevet September 16, 2017 Ta ut bolter (en og en) til traversforinger, og se om ikke disse er helt ferdige. Vet ikke helt hva slags lyd du mener, men dette bil gi er relativt dypt klunk/dunk. Vanlig feil som mange mekanikere ikke finner. Jeg har aldri, noensinne, sett feil på boltene i seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eigil Kongshavn Skrevet September 17, 2017 Forfatter Share Skrevet September 17, 2017 Takk for svar! hadde demperen ute her for noen dager siden og alt såg fint ut der i mine øyne. Men får gå over traversforingene og se om noe er løst:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
novlin Skrevet Oktober 9, 2017 Share Skrevet Oktober 9, 2017 Sjekk etter slakke i "styrestag" husker ikke hva drt heter men men det som svinger hjulet. Heter tie rod på engelsk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svennok Skrevet Juni 27, 2020 Share Skrevet Juni 27, 2020 Fant du feilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eigil Kongshavn Skrevet Juli 24, 2020 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2020 Nope. Ikke som jeg husker 🙈😂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå