Gå til innhold

E39 kutter tenning når man spinner - abs kortslutning ? ' LØST


K.F
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har fått en rar feil på BMW'n. 

Når jeg kommer i rundkjøringa å skal gasse ut, (trenger ikke å ligge bredt) så er det noen ganger bilen klikker helt. Bilen finner på å stoppe opp heilt i ett halvt sekund før den fortsetter, et skikkelig rykk i bilen. Engang så var det som om jeg tok av tenninga og slo den på igjenn med engang ( lys gjekk av, spiller skrudde seg av) Først trodde jeg det var ASC som slo inn, at det var dårlig kommunikasjon mellom asc deaktiver knappen og modulen, men selv om jeg har tatt av wiren på antispin spjeldet så skjer det samme. ABS lampa begynner og lyse men sløkker seg like fort igjenn også.

Er null feil på ecu, motor går som bare det.

Har 3 feil på ABS modulen, sjå vedlegg. øverste feil er servomotor, pga wire er tatt av. Inpa er brukt til og lese ut

 

Er originalt en 520i, 1996mod

bygget om til 528 med motor og hjerne fra 728i.

Montert quaife LSD.

Noen som har erfaringer med lignendes feil? Hjelp mottas med takk! :)

 

abs feil 17.09.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 17.9.2017 at 11.45, Otis skrev:

Men vil ikke den kutte tenning/bensin når den ikke får regulert via wire? Eller er det slik at om man tar bort wire så skal den ikke virke i det hele tatt?

har vertfall ikkje tatt tenninga før, men det som er snodig med meg er att den tok strømmen så både lys å spiller skrudde seg av 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Fann ut av at det var en laus ledning inn til Abs sentral. denne kortsluttet mot jord, og dermed fikk ECU for lite spenning antageligvis, og ''stoppet''. 

Fikk ordna ledning og vekk var det. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • K.F changed the title to E39 kutter tenning når man spinner - abs kortslutning ? ' LØST

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...