Gå til innhold

Ingen info på skjerm ved musikkoverføring fra Iphone via USB- BMW F10

Anbefalte innlegg

Jeg får ingen informasjon på skjermen når jeg hører på musikk via USB lightning. Går heller ikke an å bytte sang, rattkontroll fungerer ikke og ingen bilde. Eneste som fungerer er at det kommer lyd. Hva kan problemet være ? Det har fungert tidligere. Det er snakk om en Iphone 6 og en 2012 F10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme har skjedd meg et par ganger med bluetooth. De gangene etter jeg kom tilbake til bilen og telefonen kobler seg til.

Har aldri hatt tilfelle i andre biler, så kan ikke ha noe med telefonen å gjøre (Iphone 6)

Endret av 666
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens! Har forsøkt å skru bilen av og på, ta kabelen ut og inn, men fungerer fortsatt ikke. Har heller ikke oppdatert til IOS 11. Jeg mener at det skjedde etter at jeg slettet alt av kjøpt musikk på Iphonen. Selv om det ikke burde ha noe å si, da jeg prøvde det med en annen Iphone 6 også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det samme problemet med min iPhone SE (samt min sønns 5S). Alt virket helt fint før vi oppdaterte til iOS 10.3.3. Dette gjelder imidlertid ikke en BMW, men jeg kan se i div. andre bilfora at flere klager over at de har det samme problemet med iPhone når de bruker USB systemtilkoblingen. Med Bluetooth virker alt OK.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette virker ikke i vår Citroën, men i forbindelse med at jeg skrev det forrige innlegget bestemte jeg meg for å finne ut hva som er problemet og såvidt jeg akkurat har testet i bilen var problemet at jeg ikke hadde noen låter i iTunes musikkbiblioteket. Jeg downloadet en låt i iTunes og vips så virker alt som det skal. For at musikkavspilling via USB systemtilkoblingen skal virke med en iPhone kreves det altså at man har minst én låt downloadet i iTunes (takk Apple!)

Vi fikk jo alle i sin tid en av U2's plater gratis fra iTune så derfor virket funksjonen også med Spotify (sekundært i forhold til USB systemtilkoblingen og avspilling av musikk). Jeg slettet for en tid tilbake denne platen fordi jeg ikke bruker iTunes til musikkavspilling. Det som imidlertid er mindre bra er at denne ene låten alltid begynner å spille i bilen via Bluetooth hvis man har denne funksjonen aktivert på telefonen (takk igjen Apple!)...

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Fredrik skrev:

Dette virker ikke i vår Citroën, men i forbindelse med at jeg skrev det forrige innlegget bestemte jeg meg for å finne ut hva som er problemet og såvidt jeg akkurat har testet i bilen var problemet at jeg ikke hadde noen låter i iTunes musikkbiblioteket. Jeg downloadet en låt i iTunes og vips så virker alt som det skal. For at musikkavspilling via USB systemtilkoblingen skal virke med en iPhone kreves det altså at man har minst én låt downloadet i iTunes (takk Apple!)

Vi fikk jo alle i sin tid en av U2's plater gratis fra iTune så derfor virket funksjonen også med Spotify (sekundært i forhold til USB systemtilkoblingen og avspilling av musikk). Jeg slettet for en tid tilbake denne platen fordi jeg ikke bruker iTunes til musikkavspilling. Det som imidlertid er mindre bra er at denne ene låten alltid begynner å spille i bilen via Bluetooth hvis man har denne funksjonen aktivert på telefonen (takk igjen Apple!)...

Slik var det på Velosteren, da kjøpte jeg et album (dr dre - compton). Da startet den å spille fra albumet, med mindre jeg hadde allerede startet fra Spotify. Uansett krevde den en sang fra iTunes nedlastet, i likhet med deg. Slik er det ikke på E91en(CIC iDrive). 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det fungerer med Car Information Computer (CIC) i E91 burde det også fungere i en F10... så da må det være noe annet som er problemet for trådstarter. Jeg ville ha downloadet minst én låt i iTunes og sjekket om ikke dette er problemet. Såvidt jeg forstår er dette en logisk feil i iOS og ikke en feil i BMW'en eller f.eks Citroën.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Marius2002 skrev:

På min tidligere iPhone 6 opp mot CIC hendte det seg etter en oppdatering av iOS at det samme skjedde. Jeg fant ut at om jeg koblet i telefonen etter at bilen var startet så fungerte det hver gang. :)

Har også prøvd dette trikset uten hell :( 

2 timer siden, Fredrik skrev:

Da har vi opplevd det samme. Dette skjedde rett etter at jeg slettet U2's plate. Så tipper at det er som du sier, at man må ha musikk i musikkbiblioteket sitt. Skal prøve å laste en ned imorgen for å prøve. Regner med at det løser det. 

Uff det samme skjer med min også, veldig irriterende at det alltid starter med et av u2 sine låter. 

Vet du om det går an å laste ned det albumet til U2 igjen gratis ? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, BimmerFan! skrev:

Har også prøvd dette trikset uten hell :( 

Da har vi opplevd det samme. Dette skjedde rett etter at jeg slettet U2's plate. Så tipper at det er som du sier, at man må ha musikk i musikkbiblioteket sitt. Skal prøve å laste en ned imorgen for å prøve. Regner med at det løser det. 

Uff det samme skjer med min også, veldig irriterende at det alltid starter med et av u2 sine låter. 

Vet du om det går an å laste ned det albumet til U2 igjen gratis ? :) 

Det finnes ihvertfall gratissanger på iTunes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...