Gå til innhold

E39 koker


Lars Petter Nesse
 Share

Anbefalte innlegg

12 timer siden, quandt1960 skrev:

Har du tømt hele kjølevæsken og fylt på med f.eks BMW rød universal, 10.5 liter. Lufting iht prosedyre som er lagt ut litt lengre oppe i tråden, da gjerne med å løfte bilens front litt opp. Gå over alle slangene nøye, spesielt grenrøret i metall skrudd i blokken på sjåførsiden. Evt må du til med ekstern trykkpumpe. Hvis ikke det fungerer må du prøve flushe systemet, da vil du se om det er flow gjennom blokken. Varierer temperaturen opp og ned?

Husk å ikke blande rød og grønn. Denne motoren har grønn originalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

På biltema har de noe som heter sylinder lekarsje tester

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Motor/Sylinderlekkasjetester-2000020969/

Med dette kan du teste om topp pakningem din er gåen og eksosen sender trykk ut i kjøle system. Veska skal skifte farge hvis det er eksos i kjølesystem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På biltema har de noe som heter sylinder lekarsje tester

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Motor/Sylinderlekkasjetester-2000020969/

Med dette kan du teste om topp pakningem din er gåen og eksosen sender trykk ut i kjøle system. Veska skal skifte farge hvis det er eksos i kjølesystem.

 

OBS! Husk at du har en elektrisk vannpumpe også. Hvis denne har tatt kveld så får du aldri luftet systemet. Du hører den durer når du vrir tenningen til hakk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, novlin skrev:

På biltema har de noe som heter sylinder lekarsje tester

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Motor/Sylinderlekkasjetester-2000020969/

Med dette kan du teste om topp pakningem din er gåen og eksosen sender trykk ut i kjøle system. Veska skal skifte farge hvis det er eksos i kjølesystem.

Vet ikke om jeg vil gå god for dette. :-) På min egen bil kom eksos ut av lufteskruene på kjølesystemet. Med dette settet fra Biltema endret ikke fargen seg slik bruksanvisningen sa. Typisk Biltema i grunn.

Funnet ut noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MrBrum skrev:

Vet ikke om jeg vil gå god for dette. :-) På min egen bil kom eksos ut av lufteskruene på kjølesystemet. Med dette settet fra Biltema endret ikke fargen seg slik bruksanvisningen sa. Typisk Biltema i grunn.

Funnet ut noe?

hørtes mer ut som brukerfeil... bruksanvisningen som ligger ved er vell ikke noe og skryte av men jeg har brukt dette med "hell". og fant ut at topp pakning lak. slik så min ut etter 5 minutter. siden vesken har skiftet farge så har jeg eksosgasser i kjølesystem.

detektor.jpg

Endret av novlin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...