Tom Haukland Skrevet Oktober 24, 2017 Share Skrevet Oktober 24, 2017 (endret) Hei Min 318D (2008)som er pent behandlet med jevnlige servicer tok kvelden her om dagen da registerkjedet røk etter 133 000 km. Det betyr byttemotor og dyre verkstedregninger . Det er ikke noe å hente på forsikringen da min kaskopluss dekket motorhavari kun til bilen var 8 år. Det er vel heller ikke noe å hente hos leverandøren/importøren eller bilfirmaet som solgte meg bilen for fire år siden? Er det noen som har erfaringer og gode råd i forhold til problemstillingen? Tom Endret Oktober 25, 2017 av Tom Haukland Modellårstall feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johanngj Skrevet Oktober 24, 2017 Share Skrevet Oktober 24, 2017 Noen rapporterer om goodwill hos BMW på en viss prosentdel av summen om bilen har vært jevnlig hos merkeverksted. Dette forutsetter da at BMW skal ta jobben for deg. Personlig har jeg etter å ha lest mye om slike registerhavari, konkludert med at det billigste nok er å få ta i en byttemotor og så finne noen som vil ta skruingen rimelig. Problemet er jo at feilen finnes på alle 2l dieselen fra 2007 og til og med opp til 2012/2013 skal man tro det man leser. Det finnes mange tråder om dette. Bare bruk søkefunksjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Haukland Skrevet Oktober 24, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2017 Takk, for svar. Bor i Finnmark langt unna merkeverkstedene. Blir vel byttemotorløsningen. Dyr glede å eie Bmw. Ironisk at min tidligere Citroen Saxo med 1,1 liter var mer pålitelig enn Bmw en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivind320x Skrevet Oktober 24, 2017 Share Skrevet Oktober 24, 2017 Hàr ikke erfaring med at registeret har røket, men fikk byttet kjede for 2 år siden. Da snakket BMW om en pris på 44 000kr for utbedring. Timeprisen her i Tromsø er på 1799kr pr dags dato, med ei verkstedtid på 32 timer for å ta motoren ut og inn så nærmer vi oss da 60000kr for reparasjon, ikke havari. På et BMW verksted. Jeg vil anbefale deg å bytte registerkjede på ny byttemotor om det ikke kan dokumenteres at det har vært utbedret. Koster 2-3000kr i deler, men er enkelt å bytte når motoren står på verkstedgulvet. Da er du sikret at det ikke skjer igjen. IF har endret sine vilkår på drivlinje forsikringen, og det samme har Codan, slik at de har ikke 8 år. Jeg var heldig og fikk utbedret det før bilen min var blitt 8 år. Håper du finner ei rimelig og bra løsning for Bimmern din Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Oktober 24, 2017 Share Skrevet Oktober 24, 2017 31 minutter siden, Eivind320x skrev: Hàr ikke erfaring med at registeret har røket, men fikk byttet kjede for 2 år siden. Da snakket BMW om en pris på 44 000kr for utbedring. Timeprisen her i Tromsø er på 1799kr pr dags dato, med ei verkstedtid på 32 timer for å ta motoren ut og inn så nærmer vi oss da 60000kr for reparasjon, ikke havari. På et BMW verksted. Jeg vil anbefale deg å bytte registerkjede på ny byttemotor om det ikke kan dokumenteres at det har vært utbedret. Koster 2-3000kr i deler, men er enkelt å bytte når motoren står på verkstedgulvet. Da er du sikret at det ikke skjer igjen. IF har endret sine vilkår på drivlinje forsikringen, og det samme har Codan, slik at de har ikke 8 år. Jeg var heldig og fikk utbedret det før bilen min var blitt 8 år. Håper du finner ei rimelig og bra løsning for Bimmern din Litt rart, siden jeg var i prat med if for en måneds tid siden. Og der gjaldt pluss motorskadeforsikring fram til 200 tusen km på bilen uvanghengig av bilens alder, så lenge du tegnet dette før bilen var 8 år gammel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Oktober 24, 2017 Share Skrevet Oktober 24, 2017 34 minutter siden, Eivind320x skrev: Jeg vil anbefale deg å bytte registerkjede på ny byttemotor om det ikke kan dokumenteres at det har vært utbedret. Koster 2-3000kr i deler, men er enkelt å bytte når motoren står på verkstedgulvet. Må nok på gulvet uansett om det byttes eller repareres siden kjedet er bak på N47. Blir nok mye ekstra og trangt arbeid hvis de skal bytte mens motoren står i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivind320x Skrevet Oktober 24, 2017 Share Skrevet Oktober 24, 2017 21 minutter siden, vegard89 skrev: Litt rart, siden jeg var i prat med if for en måneds tid siden. Og der gjaldt pluss motorskadeforsikring fram til 200 tusen km på bilen uvanghengig av bilens alder, så lenge du tegnet dette før bilen var 8 år gammel. Jeg har tegnet IF forsikring og fikk vite at den gjelder opp til 12 år og ble tegnet før bilen var blitt 9 år. Km kunne ikke overstige 200. 22 minutter siden, Daniel. skrev: Må nok på gulvet uansett om det byttes eller repareres siden kjedet er bak på N47. Blir nok mye ekstra og trangt arbeid hvis de skal bytte mens motoren står i bilen. Ja det stemmer, og derfor mener jeg det er lurt og bytte dette før en ny brukt motor settes inn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Oktober 24, 2017 Share Skrevet Oktober 24, 2017 9 minutter siden, Eivind320x skrev: Jeg har tegnet IF forsikring og fikk vite at den gjelder opp til 12 år og ble tegnet før bilen var blitt 9 år. Km kunne ikke overstige 200. Ja det stemmer, og derfor mener jeg det er lurt og bytte dette før en ny brukt motor settes inn. Okei, mulig jeg missforsto det du skrev lengere opp. Men at maskinskade gjelder opp til bilen er 12 år/200 000 km er egentlig bra. Gjensidige feks gjelder det bare til bilen er 8 år/200 000km Eivind320x reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivind320x Skrevet Oktober 25, 2017 Share Skrevet Oktober 25, 2017 Vi tenker jo N47 når registerkjederas blir nevnt, men han skriver at dette er en 2007, er det ikke da M47TU motor som står i? Wikipedia nevner av N47 kom på 2008 modellen til E90. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Oktober 25, 2017 Share Skrevet Oktober 25, 2017 Ja jeg og tenkte på n47. Trodde ikke at m47 hadde problemer med register? men alt kan vel skje om man er uheldig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Haukland Skrevet Oktober 25, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2017 (endret) Det er en 2008 modell men den ble registrert sent på høsten 2007 første gang i følge vognkortet, så derfor skriver jeg 2007. Men når jeg legger inn på diverse deleleverandører kommer 2008 opp. Motorkoden er N47 d20A Tom Endret Oktober 25, 2017 av Tom Haukland Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Haukland Skrevet Oktober 25, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2017 Har funnet diverse motorer i Sverige. Må bare sjekke med bilverkstedet at jeg eventuelt får tak i riktig motormodell til bilen. Ny motor vil vel koste det samme som bilen er verdt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johanngj Skrevet Oktober 25, 2017 Share Skrevet Oktober 25, 2017 Om du skal ha en n47 d20a så sjekk om den har fått oppdatert registerkjeder, skinner og strammer hos BMW. Det var en "kampanje" på dette for 2 år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Haukland Skrevet Oktober 26, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2017 Takk for svar. Er det slik at alle motorer med betegnelse N47D20A kan settes inn i min bil? Eller er det noen begrensninger i forhold til dette. Ønsker ikke å ende opp med en motor som ikke er kompatibel med bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivind320x Skrevet Oktober 26, 2017 Share Skrevet Oktober 26, 2017 Her finner du litt info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå