quandt1960 Skrevet Oktober 27, 2017 Share Skrevet Oktober 27, 2017 On 10/24/2017 at 14.15, Tom Haukland skrev: Hei Min 318D (2008)som er pent behandlet med jevnlige servicer tok kvelden her om dagen da registerkjedet røk etter 133 000 km. Det betyr byttemotor og dyre verkstedregninger . Det er ikke noe å hente på forsikringen da min kaskopluss dekket motorhavari kun til bilen var 8 år. Det er vel heller ikke noe å hente hos leverandøren/importøren eller bilfirmaet som solgte meg bilen for fire år siden? Er det noen som har erfaringer og gode råd i forhold til problemstillingen? Tom Som en forutsetning til at du har forholdt deg til BMW sine foreskrevne servicer på bilen ville jeg tatt kontakt med advokat og kjørt en sak mot BMW. Det er mange i Norge som har fått dette dekket så indirekte har BMW, delvis i det skjulte, med dette innrømmet at det er en defekt med disse motorene, noe det også er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Oktober 27, 2017 Share Skrevet Oktober 27, 2017 (endret) 10 timer siden, quandt1960 skrev: Som en forutsetning til at du har forholdt deg til BMW sine foreskrevne servicer på bilen ville jeg tatt kontakt med advokat og kjørt en sak mot BMW. Det er mange i Norge som har fått dette dekket så indirekte har BMW, delvis i det skjulte, med dette innrømmet at det er en defekt med disse motorene, noe det også er. Kjørt en sak mot BMW? Må bare spørre. Hvor langt tror du man kommer med en advokat på en bil som er 9 år gammel? Endret Oktober 27, 2017 av lagunilla Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Haukland Skrevet Oktober 28, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2017 (endret) Takk for svar. Tror advokat i det her tilfellet blir en unødvendig ekstrakostnad med mindre jeg eventuelt vinner fram. Bilen min har ikke gått til service på et ordinært merkeverksted da det nærmeste i Tromsø er 800 km unna. Jeg har benyttet Mekkonomen lokalt. Verksmesteren i Tromsø var forsåvidt hjelpsom men og har henvendt seg til BMW sentralt for å se om det er noe å hente. Jeg tror personlig ikke det og regner med å ta kostnaden for reparasjon av egen lomme og deretter selge den. Eventuelt selge den som den står EU med bekreftelse på service og EU godkjenning fra 13.10.2017 . Kanskje noen som ønsker å skru BMW, med motor tilgjengelig kunne tenke seg et mekkeobjekt. Selv får jeg begynne å lete etter en ny... 2 serie coupe 😊 Endret Oktober 28, 2017 av Tom Haukland Feil dato Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivind320x Skrevet Oktober 28, 2017 Share Skrevet Oktober 28, 2017 Jeg ville solgt bilen i den stand den er. Rett og slett fordi du ikke kjenner til de skjulte kostnadene ved og bytte motor. Er sikkert noen som skrur selv og har lyst på en BMW. Skal du beholde bilen er det en annen sak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå