bmwe46eier Skrevet Oktober 29, 2017 Share Skrevet Oktober 29, 2017 Hei! Har akkurat påkostet bilen 8000kr i abs deler. Verkstedet sa det lå inne feil på alle glødepluggene å fikk pristilbud på 6000kr for å bytte disse+rele. Dette svir jo i lommeboka nok en gang. Noen som vet om dette er overkommelig å bytte selv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 29, 2017 Share Skrevet Oktober 29, 2017 Greit å nevne hvilken motor. Ettersom det er E46 vil jeg gjette 320D med M47? Isåfall er det helt overkommelig å gjøre selv, men vær obs på at de kan sitte ekstremt godt, så vær forsiktig så du ikke knekker dem. Gjort samme jobben på en 320D en gang, måtte hoppe over ene pluggen da den ellers hadde knekt. Satt som et helvete. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwe46eier Skrevet Oktober 29, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2017 (endret) Hvordan endte du med å løse dette? er e46 320d ja, dama sin bil Endret Oktober 29, 2017 av bmwe46eier Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwe46eier Skrevet Oktober 29, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2017 27 minutter siden, Gabz skrev: Greit å nevne hvilken motor. Ettersom det er E46 vil jeg gjette 320D med M47? Isåfall er det helt overkommelig å gjøre selv, men vær obs på at de kan sitte ekstremt godt, så vær forsiktig så du ikke knekker dem. Gjort samme jobben på en 320D en gang, måtte hoppe over ene pluggen da den ellers hadde knekt. Satt som et helvete. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 29, 2017 Share Skrevet Oktober 29, 2017 Hva jeg gjorde med plugg som satt så godt, mener du? Hjelper om du har varm motor. Kanskje bruke noe direkte varme på pluggen også. Også er det jo god gammeldags WD-40 samt mye skruing av pluggen fram og tilbake for å løsne litt på den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwe46eier Skrevet Oktober 29, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2017 6 minutter siden, Gabz skrev: Hva jeg gjorde med plugg som satt så godt, mener du? Hjelper om du har varm motor. Kanskje bruke noe direkte varme på pluggen også. Også er det jo god gammeldags WD-40 samt mye skruing av pluggen fram og tilbake for å løsne litt på den. Takker for svar. Er det som er min største bekymring, det faktum å knekke en av dem. Spørs om jeg bare får bite i det sure eplet å spare til verksted da. Hvordan kan man til nød starte bilen om den ikke vil en kald dag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 29, 2017 Share Skrevet Oktober 29, 2017 Kanskje like greit om du er litt skeptisk. Veldig surt om du er 3/4 ferdig med jobben også knekker en, da må du av med toppen og alt. Da får heller verkstedet ansvaret. Du kan jo legge ut jobben på Finn småjobber for eksempel, men da har du jo i utgangspunktet ikke noe garanti om vedkommende knekker en plugg. Om du skal starte en veldig kald morgen, prøv å gløde gjentatte ganger før du vrir om nøkkelen. Men det er nok greit å få byttet pluggene før vinteren setter inn for fullt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwe46eier Skrevet Oktober 29, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2017 6 minutter siden, Gabz skrev: Kanskje like greit om du er litt skeptisk. Veldig surt om du er 3/4 ferdig med jobben også knekker en, da må du av med toppen og alt. Da får heller verkstedet ansvaret. Du kan jo legge ut jobben på Finn småjobber for eksempel, men da har du jo i utgangspunktet ikke noe garanti om vedkommende knekker en plugg. Om du skal starte en veldig kald morgen, prøv å gløde gjentatte ganger før du vrir om nøkkelen. Men det er nok greit å få byttet pluggene før vinteren setter inn for fullt. Er nok ikke det faktum at jeg unngår, heller pengene det står på er student begge to med leie osv. betalte også akkuratt for abs fiks på min egen bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 29, 2017 Share Skrevet Oktober 29, 2017 Jepp, ser den. Prøv å legg ut på Mittanbud, da får du tilbud fra diverse verksteder. Kan være du finner et sted med mye bedre pris. Har gjentatte ganger prøvd lykken der og fått tilbud på halve prisen av hva jeg var på vei til å betale et annet sted. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Oktober 29, 2017 Share Skrevet Oktober 29, 2017 Kan være lurt å bruke liten skralle når du skrur ut pluggene. Så får du ikke så mye kraft, også får du litt mer feeling på når den setter seg fast. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå