*MrB* Skrevet November 10, 2017 Share Skrevet November 10, 2017 Begynn med å ta ut pæren som er defekt. Ta evt bilde av den og legg ut her. Er det et LED-sett, så skal ikke disse ryke uten videre. Kan være dårlig kontakt, eller i verste fall har de blitt varm og har ødelagt noe. (Kan skje på billige kit visstnok) Originalpære har/skaffer GS bildeler, som har butikk i Oslo. Du får sikkert tak i den hos BilXtra/Mekonomen/Thorshov også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MartinLL Skrevet November 10, 2017 Forfatter Share Skrevet November 10, 2017 Bilder sier mer enn 1000 ord ja! Har nå tatt ut pæra og det jeg ser at dere har rett, dette er en LED pære. Den er tilkoblet med to kontakter/skjøter, mulig pga. man må ha overgang? Eller er det to kontakter på de originale også? Noen som har noen sterke meninger om jeg bør/kan kjøpe originale pærer eller fortsette med LED? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet November 10, 2017 Share Skrevet November 10, 2017 (endret) Det er opp til deg hva du vil montere av nytt, men før du kjøper noe som helst ville jeg bytte om de pærene du har, og sjekket om feilen flytter seg. Gjør den det er pæren problemet. (Mest sannsynlig ligger feilen her). Hvis ikke har du dårlig kontakt et sted, og må feilsøke mer. Dersom du får bekreftet defekt pære , så gjør du et av to: 1) Kjøper nye, originale pærer som vist tidligere, og kobler på den store kontakten på bildet ditt. (Det er det som er originalkontakten. den lille er en del av LED-kit'et, og fjernes sammen med dette). 2) Kjøper nytt LED-sett til begge sider, og kobler de i den store originalkontakten. (Dette er en dyrere løsning, om du skal ha noe av skikkelig kvalitet, men gir penere lys, og skal vare mye lenger). Situasjonen din tilsier at du bør bytte begge uansett, med mindre du kan leve med fargeforskjell. Endret November 10, 2017 av *MrB* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå