Balleks94 Skrevet November 9, 2017 Share Skrevet November 9, 2017 (endret) Hei! Har gått til innkjøp på en E39 528IAT 99 mod. Den hadde noen elektriske problemer når jeg kjøpte den da forrige eier koblet + på -..... Det meste er ordnet opp i, men det er fortsatt noen irriterende feil som dukker opp bare av og til, men ofte nok til at det er frustrerende! Noen ganger når jeg stopper bilen og drar ut nøkkel, slår baklysa seg på. Jeg kan også betjene frontlys via lysbryteren fremme. Om jeg vender lysbryteren til 0 slår frontlysene seg av, mens baklysa fortsatt er på. Dette problemet oppstår som oftest etter dagens første kjøretur, og forsvinner stortsett etter en kjøre tur til der jeg stopper og starter bilen to-tre ganger, så forsvinner det. Har lest at noen hadde lignende problemer, men da med at navigasjonsskjerm ikke slo seg av. Da ble instrument panelet byttet og problemet forsvant. Jeg har enda ikke byttet LCM. Noen som har forslag til hva problemet kan være? En annen ting er at vindusviskerne plutselig stopper uten forvarsel. Her også må jeg stoppe og starte bilen noen ganger før de plutselig fungerer som normalt igjen! Noen tips? Endret November 9, 2017 av Balleks94 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 9, 2017 Share Skrevet November 9, 2017 Bakstykket på tenningslåsen? Kjent problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet November 9, 2017 Share Skrevet November 9, 2017 2 timer siden, Balleks94 skrev: Hei! Har gått til innkjøp på en E39 528IAT 99 mod. Den hadde noen elektriske problemer når jeg kjøpte den da forrige eier koblet + på -..... Det meste er ordnet opp i, men det er fortsatt noen irriterende feil som dukker opp bare av og til, men ofte nok til at det er frustrerende! Noen ganger når jeg stopper bilen og drar ut nøkkel, slår baklysa seg på. Jeg kan også betjene frontlys via lysbryteren fremme. Om jeg vender lysbryteren til 0 slår frontlysene seg av, mens baklysa fortsatt er på. Dette problemet oppstår som oftest etter dagens første kjøretur, og forsvinner stortsett etter en kjøre tur til der jeg stopper og starter bilen to-tre ganger, så forsvinner det. Har lest at noen hadde lignende problemer, men da med at navigasjonsskjerm ikke slo seg av. Da ble instrument panelet byttet og problemet forsvant. Jeg har enda ikke byttet LCM. Noen som har forslag til hva problemet kan være? En annen ting er at vindusviskerne plutselig stopper uten forvarsel. Her også må jeg stoppe og starte bilen noen ganger før de plutselig fungerer som normalt igjen! Noen tips? LCM er også et kjent problem på E39 grunnet svake elektroniske komponenter som svir seg. Hvis du ikke har diagnoseverktøy ville jeg kjapt åpnet og sett på den. Vær forsiktig med statisk ele. Skal gjøre det samme på min da jeg har feilkode på LCM og lys til tider blir meldt som gåen i cluster uten at det er tilfelle. Lys fungerer fint. http://www.bimmerboard.com/forums/posts/473258 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Balleks94 Skrevet November 9, 2017 Forfatter Share Skrevet November 9, 2017 3 timer siden, quandt1960 skrev: LCM er også et kjent problem på E39 grunnet svake elektroniske komponenter som svir seg. Hvis du ikke har diagnoseverktøy ville jeg kjapt åpnet og sett på den. Vær forsiktig med statisk ele. Skal gjøre det samme på min da jeg har feilkode på LCM og lys til tider blir meldt som gåen i cluster uten at det er tilfelle. Lys fungerer fint. http://www.bimmerboard.com/forums/posts/473258 Har hatt diagnose på bilen, men fikk ingen feil på noe lys eller lcm. Fikk opp feilmelding: Feil på connector 9 og 15 (eller 12). Husker ikke helt, men det var noe i den duren! Men kan prøve å bytte den å se hvilket utslag det har 😁 har sett litt etter lcm med dette nummeret, men finner ingen. Er det noen spesifikke tall som må stemme overens når jeg skal se etter ny/brukt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond H. Olsen Skrevet November 10, 2017 Share Skrevet November 10, 2017 Når det gjelder viskerene så er det sikkert relèet. Er et stort brunt relè i boksen under kupèfilteret på passasjersiden. Hadde selv dette problemet, så ble dette relèet byttet og problemet forsvant. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Balleks94 Skrevet November 10, 2017 Forfatter Share Skrevet November 10, 2017 21 timer siden, Otis skrev: Bakstykket på tenningslåsen? Kjent problem. Dette var blitt bytter av forrige eier kort tid før jeg kjøpte den! Ble litt matt når jeg fant det ut, var sikkert på det var den 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Balleks94 Skrevet November 10, 2017 Forfatter Share Skrevet November 10, 2017 4 timer siden, Trond H. Olsen skrev: Når det gjelder viskerene så er det sikkert relèet. Er et stort brunt relè i boksen under kupèfilteret på passasjersiden. Hadde selv dette problemet, så ble dette relèet byttet og problemet forsvant. Supert, takk for svar! Da prøver jeg det 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå