Skogseth Skrevet Desember 12, 2017 Share Skrevet Desember 12, 2017 Av og til kommer det motorlape opp og bil går i "reduced power", den ligger ikke der hele tiden, men kommer av og til, og når den kommer forsvinner den somregel etter ett par sekunder, men bilen drar fortsatt ikke like godt som før. Den kommer i hovedsakt om jeg har flere passasjerer og bilen drar litt tungt i oppoverbakke. Hadde den på verksted og da de var ute å kjørte kom den ikke frem, men kunne lese at feil kode 4737, 4752, 4755, 4521 og 4530 hadde vært før. Ifølge dem var det sannsynligvis var den elektriske aktuatoren som tulla og eneste løsning var og bytte turbo.... Må man bytte turbo eller er det noen andre ting man kunne ha prøvd først? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skogseth Skrevet Desember 12, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2017 Mulig det går og bytte aktuatoren? Er dette rett? https://m.ebay.com/itm/Turbolader-Stellmotor-BMW-3er-E91-2-0-Liter-Diesel-NEU-Mitsubishi-11654716166/332371199199?fits=Make%3ABMW&epid=1778822122&hash=item4d62de04df:g:dccAAOSwmgJY1PUx Synes det var litt rart de sa det ikke gikk om det faktisk skulle gå og bytte den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johanngj Skrevet Desember 12, 2017 Share Skrevet Desember 12, 2017 Mener å ha lest i tidligere tråder at aktuatorer til turbo krever en spesiell kalibrering. @TRF kan helt sikkert finst korrekt svar. Om dette i det hele tatt er løsningen på problemet ditt, vet jeg ikke. Marius2002 og Skogseth reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Desember 12, 2017 Share Skrevet Desember 12, 2017 Stemmer som du sier. Skogseth og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skogseth Skrevet Desember 12, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2017 17 minutter siden, TRF skrev: Stemmer som du sier. Hvordan og hvem gjør dette? Og funker ikke det er ny turbo løsningen da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Desember 15, 2017 Share Skrevet Desember 15, 2017 http://en.actuator-tester.com/what-is-atd-1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Desember 15, 2017 Share Skrevet Desember 15, 2017 On 2017-12-12 at 14.49, Skogseth skrev: Av og til kommer det motorlape opp og bil går i "reduced power", den ligger ikke der hele tiden, men kommer av og til, og når den kommer forsvinner den somregel etter ett par sekunder, men bilen drar fortsatt ikke like godt som før. Den kommer i hovedsakt om jeg har flere passasjerer og bilen drar litt tungt i oppoverbakke. Hadde den på verksted og da de var ute å kjørte kom den ikke frem, men kunne lese at feil kode 4737, 4752, 4755, 4521 og 4530 hadde vært før. Ifølge dem var det sannsynligvis var den elektriske aktuatoren som tulla og eneste løsning var og bytte turbo.... Må man bytte turbo eller er det noen andre ting man kunne ha prøvd først? Det er BMW og andre produsenter sin policy å bytte turbo men du trenger ikke bytte det i alle tilfeller, det er mulig å reparere (se egen post med link). Kommer an på hva som er ødelagt. Det samme gjelder feks generatorer, de kan repareres men BMW reparerer de aldri men bytter de. Skogseth reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skogseth Skrevet Desember 22, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2017 On 15.12.2017 at 12.38, quandt1960 skrev: Det er BMW og andre produsenter sin policy å bytte turbo men du trenger ikke bytte det i alle tilfeller, det er mulig å reparere (se egen post med link). Kommer an på hva som er ødelagt. Det samme gjelder feks generatorer, de kan repareres men BMW reparerer de aldri men bytter de. Takk for tips! Får se om jeg finner noen som har noe slikt, var billigere og bytte turbo enn å kjøpe en slik da den kostet 2200euro+ frakt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aero* Skrevet Januar 7, 2018 Share Skrevet Januar 7, 2018 Fikk nylig samme problem som du beskriver, leverte bilen hos Bilia for avlesing av feilkode. Fikk da konstatert at det var aktuator og treghet i aksling mellom denne og turbo som hadde utløst feilen. Altså at akslingen trolig gikk så tungt at aktuatoren ikke klarte å bevege den(?). Akslingen ble smørt opp av Bilia og feilen har enn så lenge ikke vist seg igjen. Kan det være at du har samme problem og at det holder å smøre opp akslingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skogseth Skrevet Januar 8, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2018 On 7.1.2018 at 21.15, Aero* skrev: Fikk nylig samme problem som du beskriver, leverte bilen hos Bilia for avlesing av feilkode. Fikk da konstatert at det var aktuator og treghet i aksling mellom denne og turbo som hadde utløst feilen. Altså at akslingen trolig gikk så tungt at aktuatoren ikke klarte å bevege den(?). Akslingen ble smørt opp av Bilia og feilen har enn så lenge ikke vist seg igjen. Kan det være at du har samme problem og at det holder å smøre opp akslingen? Det er godt mulig, bilen skal på service nå så skal få de til og gjøre det samtidig, eventuelt se på det selv, værdt ett forsøk, takker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå