MaMeMi Skrevet Desember 16, 2017 Share Skrevet Desember 16, 2017 Hei! Kjøpte en e61 på sensommeren. Etterhvert som det ble kaldere, ble bilen kaldere inni også. Testa motortemp. som ligger på 38-40 grader etter 20 min kjøring i -10 grader. Har fått byttet egr-termostaten og deretter hovedtermostaten + vannpumpe, uten at den er blitt varmere. Nå lurer jeg på hva dette kan skyldes. Kan det være så enkelt som at bilen er uten vinterpakke, slik at grillen er helt åpen inn til radiatoren? Noen som har noen ide om årsak? Mvh. MaMeMi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FreakyPotato Skrevet Desember 16, 2017 Share Skrevet Desember 16, 2017 Følger, har samme problem på min e39 530d. Kan kjøre i godt over 1 time og motoren når fortsatt ikke driftstemperatur + driitkald kupe😅 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johanngj Skrevet Desember 16, 2017 Share Skrevet Desember 16, 2017 Varmeveksler til automat? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaMeMi Skrevet Desember 16, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2017 Det er manuell kasse, diesel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mspec Skrevet Desember 17, 2017 Share Skrevet Desember 17, 2017 Det har ikke noe med vinterpakken å gjøre iaf. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaMeMi Skrevet Desember 17, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2017 36 minutter siden, mspec skrev: Det har ikke noe med vinterpakken å gjøre iaf. Nei, motoren bør jo bli varm likevel. Jeg må nok bare sette den inn på verksted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 17, 2017 Share Skrevet Desember 17, 2017 Du kan jo begynne med å sjekke hvilke slanger som er varm mht kjølevæske. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaMeMi Skrevet Desember 17, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2017 (endret) 59 minutter siden, Otis skrev: Du kan jo begynne med å sjekke hvilke slanger som er varm mht kjølevæske. De er like kalde overalt, altså lunkne. Heldekket fronten med papp i dag, motortemp lå på 56-60 grader i -10. Så den steg bare ca. 20grader. Endret Desember 17, 2017 av MaMeMi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 17, 2017 Share Skrevet Desember 17, 2017 Da må det være feil på en termostat en plass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaMeMi Skrevet Desember 17, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2017 1 time siden, Otis skrev: Da må det være feil på en termostat en plass. Men hva kan være feil når både egr-termostaten og hovedtermostaten er bytta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaMeMi Skrevet Desember 17, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2017 Er det tre termostater på disse bilene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 17, 2017 Share Skrevet Desember 17, 2017 Du har bare 2 når du ikke har automat. Om det ikke er en termostat i varmeveksler til motorolje? Det vet jeg faktisk ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Desember 20, 2017 Share Skrevet Desember 20, 2017 Også greit å dobbeltsjekke at termostatene faktisk er byttet, og at de faktisk virker som de skal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaMeMi Skrevet Desember 20, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2017 46 minutter siden, CrZyWiz skrev: Også greit å dobbeltsjekke at termostatene faktisk er byttet, og at de faktisk virker som de skal. Jeg vet at de er byttet, siden det er samboeren min som har byttet de. Hvordan sjekker du at de funker? Har ringt merkeverkstedet, og de skjønner heller ikke hvorfor den fortsatt er kald. De har ingen annen forklaring enn at det er noe galt med den nye termostaten, men hvilken av de? Fikk ikke time før på nyåret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Desember 20, 2017 Share Skrevet Desember 20, 2017 (endret) Gode gamle trikset er jo å legge termostat i en kasserolle under oppvarming, og ta temperaturen på vannet idet termostaten åpner. Har forøvrig opplevd at ny termostat ikke fungerte som den skulle, dette var på en N47 motor. Endret Desember 20, 2017 av CrZyWiz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå