sst079 Skrevet Januar 17, 2018 Share Skrevet Januar 17, 2018 Hadde en tråd oppe tidligere, ang. en tungstartet E46 320i. Hadde den på diagnose, og fikk feilkode på kamakselsensor (eksos). Var innom GS i dag og kjøpte ny. Byttet denne i kveld, til ingen hjelp. Er det slik at feilkoden må slettes før bilen skjønner at den har fått ny? Eller er det andre hete tips om hva som kan være årsaken, som kan ha lurt seg unna diagnosen? Det hører også med til historien at nå vil ikke bilen starte i det hele tatt, hverken før eller etter byttet av sensor. Setter stor pris på hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerfun Skrevet Januar 17, 2018 Share Skrevet Januar 17, 2018 Hei. Det er dessverre slik at om veivsensor er dårlig/defekt kan det slå ut som feil på kamsensor. Kunne nok tippet noen kroner på veivsensoren er gåend. Dårlig veivsensor blir den tregstartet. Defekt veivsensor vil ikke motor starte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sst079 Skrevet Januar 17, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2018 4 minutter siden, bimmerfun skrev: Hei. Det er dessverre slik at om veivsensor er dårlig/defekt kan det slå ut som feil på kamsensor. Kunne nok tippet noen kroner på veivsensoren er gåend. Dårlig veivsensor blir den tregstartet. Defekt veivsensor vil ikke motor starte Når du sier det slik, så tror jeg det blir veivsensorbytte i morgen (har skjønt at det også skal være kurrant å bytte selv). Er nettopp slik den har oppført seg...fra å være tregstartet til ikke å starte i det hele tatt. Stor takk, bimmerfun Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerfun Skrevet Januar 17, 2018 Share Skrevet Januar 17, 2018 Tommel opp! Vært borti samme problem flere ganger med mine biler. Er like lett å bytte veivsensor som kamsensor. Mulig den sitter godt, at den må "dunkes" ut sst079 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sst079 Skrevet Januar 19, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2018 På’n igjen! Da er også veivsensor byttet, og bilen oppfører seg fortsatt som før. Altså, vil ikke starte. Kinner og det virker som den nesten tenner, men «dør» så ut igjen. Må feilkoder slettes, eller burde bilen startet normalt etter at sensor(er) er byttet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sst079 Skrevet Januar 19, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2018 Oppdatering! Satt startkabler fra en Cayenne diesel, og kinna som f! Det hostet og harket, men til slutt startet den. Gikk ureint og litt opp og ned på turtall, men nå har jeg kjørt den varm og går akkurat som den skal. Jeg tør da ikke stoppe bilen før jeg er hjemme i garasjen igjen, men HÅPER det har løst seg nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sst079 Skrevet Mars 4, 2018 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2018 Jeg kjører denne opp igjen en gang til. Etter bytte av veiv og kamakselsensor, bensinfilter, samt belg mellom luftfilter og innsug (gamle var morken, dro litt falskluft) er bilen akkurat som den var tidligere - tungstartet! Kjørte ny diagnose i går, ingen feilmeldinger. Lurer nå på hva som er et naturlig neste steg...bensinpumpe? Eller hva med lambda? Men det burde kanskje slått ut på diagnose? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Mars 4, 2018 Share Skrevet Mars 4, 2018 (endret) Bilen skal fint kunne starte med deffekt lambda. Lambda har heller ingen innvirkning før motor er varm. Hører du summing fra bensinpumpe når du vrir om tenningen? Endret Mars 4, 2018 av vegard89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sst079 Skrevet Mars 4, 2018 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2018 5 minutter siden, vegard89 skrev: Bilen skal fint starte med deffekt lambda. Hører du summing fra bensinpumpe når du vrir om tenningen? Ja, summer fint i bensinpumpa... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Mars 6, 2018 Share Skrevet Mars 6, 2018 Sjekk jordledningen mellom chassis og motor. Kan være irr på den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sst079 Skrevet Mars 13, 2018 Forfatter Share Skrevet Mars 13, 2018 On 6.3.2018 at 2.49, MrBrum skrev: Sjekk jordledningen mellom chassis og motor. Kan være irr på den. Så ikke denne før nå, takk!😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torgrimmen Skrevet Mars 13, 2018 Share Skrevet Mars 13, 2018 Fortsatt problemer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sst079 Skrevet Mars 15, 2018 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2018 On 13.3.2018 at 11.40, Torgrimmen skrev: Fortsatt problemer? Jammen😒 Men det jeg har funnet ut nå, er at om jeg kjører bensinpumpa to ganger før jeg starter, så kommer den med én gang. Gir dette nye ledetråder til hvor feilen ligger, tro? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xracer Skrevet Mars 16, 2018 Share Skrevet Mars 16, 2018 (endret) Bensintrykkregulator? hvis den har...noe checkventil på linja som lekker? Sjekk at bensintrykket er riktig på rail'en Endret Mars 16, 2018 av xracer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sst079 Skrevet Mars 16, 2018 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2018 4 timer siden, xracer skrev: Bensintrykkregulator? hvis den har...noe checkventil på linja som lekker? Sjekk at bensintrykket er riktig på rail'en Bensintrykkregulator høres jo logisk ut. Må jeg sjekke nærmere. Hvordan sjekker jeg bensintrykk på railen? Noe jeg får til selv i garasjen? Takk for tips, xracer😎 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå