Gå til innhold

Sapphire Black F31 320dX M-sport 2014


osteper
 Share

Anbefalte innlegg

56 minutter siden, osteper skrev:

Har fått montert sorte nyrer samt M-Performance leppe nå, må bare få somlet meg til å ta et bilde å legge ut her! :P 

Har hatt den i 1mnd nå, og tilbakelagt 4000km og er storfornøyd!

Eneste jeg har å klage på er at bremsene ofte er utrolig harde ved de første oppbremsingene når det har vært kjølig ute. Har lest meg frem til at dette er en vakumslange som fryser,  og at dette byttes på garantien. Så dette er forsovidt greit.

Det andre er at styringa føles "hakkete" på en måte. Når man kjører rett frem eller svinger lange slake svinger, føler man at servo'en "hakker" i det den hjelper til ved små utslag på rattet. Merkes ikke når man svinger mye om gangen. Flere som har vært borti dette? :) 

Typisk feil på disse er tannstaget, så er best å komme seg til forhandler før servomotor faller av!

Må få ut bilder ;)

Endret av danskiii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, danskiii skrev:

Typisk feil på disse er tannstaget, så er best å komme seg til forhandler før servomotor faller av!

Må få ut bilder ;)

Får reise innom forhandler så kjapt som mulig! Ubehagelig når man må trå alt man kan på bremsen for å stoppe i kryss!

Skal ordne det, må bare få vasket den først :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Har helt glemt bort denne tråden :P 

Må få lagt ut noen bilder snart! 

 

Har vært opptatt med å få den i orden. Tannstanga har en klunkelyd når man svinger mens motoren er av, samt at den virker "hakkete" i slake svinger, og føles upresis. 

Merkeverksted mener både "hakkingen" og klunkingen er normalt på X-drive modeller, noen som vet noe mer om dette? Høres rart ut for meg at BMW lager en premium bil med styring som hakker i slake svinger.

 

I tillegg funker ikke AC, og verkstedet mener at dette ikke dekkes under nybilgaranti? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, osteper skrev:

Har helt glemt bort denne tråden :P 

Må få lagt ut noen bilder snart! 

 

Har vært opptatt med å få den i orden. Tannstanga har en klunkelyd når man svinger mens motoren er av, samt at den virker "hakkete" i slake svinger, og føles upresis. 

Merkeverksted mener både "hakkingen" og klunkingen er normalt på X-drive modeller, noen som vet noe mer om dette? Høres rart ut for meg at BMW lager en premium bil med styring som hakker i slake svinger.

 

I tillegg funker ikke AC, og verkstedet mener at dette ikke dekkes under nybilgaranti? 

Den skal ikke hakke på xdrive modeller eller noen andre, dette er direkte feil fra «merke verkstedet» ditt.

Når det gjelder AC så er dette mest sannsynlig mangel på gass og det dekkes ikke av garanti. Eneste som dekkes er om sentral unit eller noe sånt streiker. Vanligvis må du sjekke anlegget hvert 3 eller 4 år. Jeg sjekker det ved annenhver service for sikkerhet skyld. Går anlegget for lenge uten gass kan dette få store konsekvenser slik at slanger og koblinger tørker ut, det blir dyrt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
On 30.5.2018 at 19.44, arildopc skrev:

Den skal ikke hakke på xdrive modeller eller noen andre, dette er direkte feil fra «merke verkstedet» ditt.

Når det gjelder AC så er dette mest sannsynlig mangel på gass og det dekkes ikke av garanti. Eneste som dekkes er om sentral unit eller noe sånt streiker. Vanligvis må du sjekke anlegget hvert 3 eller 4 år. Jeg sjekker det ved annenhver service for sikkerhet skyld. Går anlegget for lenge uten gass kan dette få store konsekvenser slik at slanger og koblinger tørker ut, det blir dyrt!

Så ikke dette innlegget før nå, takk for svar!

Nei regnet med det, skulle få prøve en tilsvarende bil på verkstedet for å kontrollere. Skal bli spennendes å se om jeg opplever det samme der, tviler på det. Vanskelig prosess dette, skulle ønske de bare kunne byttet tannstanga med en gang.

 

Okei, skal høre med Bilia der jeg kjøpte bilen om de vil dekke dette på deres garanti. :) 

 

Edit: Har forresten en takboks til salgs om noen skulle være interessert: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=122002833&fks=122002833

Kanskje litt for dyrt priset? Uansett, pris blir vi enige om :) 

Endret av osteper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Endelig, så blir det bytte av tannstang, samt rattstamme.

Ene mekanikeren lånte med seg bilen hjem, og kjørte den et godt stykke. Mens jeg fikk låne en 15 modell av samme type, for å sammenligne. Merket ikke hakkingen på den.

Mekanikeren mente han ikke kjente noe særlig til problemet, men ville allikevel bytte både tannstang og rattstamme, så jeg er fornøyd jeg :D

Har ikke time før om 1 mnd, så venter spent på den dagen den er ferdig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Vurderer å selge denne da jeg har lyst til å gå over til litt eldre BMW med større motor :) 

Gått 64000km, nylig byttet tannstang samt rattstamme, tatt svært godt vare på i mitt eie. Fortsatt nybilgaranti til 27. Mai 2019.

Jeg har montert M-Performance leppe samt sorte nyrer. Originale kan følge med om ønskelig. 

 

Av utstyr er det blant annet: DAB+, Variabel Sportsstyring, Navi Professional. Mer utfyllende info kan sees på gamle annonsen, til jeg får somlet meg til å skrive noe mer :)

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=110803368&fks=110803368

 

Usikker på pris, men send PM ved interesse så kan vi ta det derfra :)

Endret av osteper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...