Gå til innhold

.

thbrekke
 Share

Anbefalte innlegg

• 1 year later...

Fikk du aldri svar på dette? Jeg har litt samme problemet. Byttet veivhusventilasjon tidligere i sommer, da var det litt søl oppe rundt denne, tørket det bort å tenkte at det var nok pakninga rund den som ha hatt lekkasje, å kjørt hele sommeren til nå når jeg var eu kontroll og fikk toer på oljelekkasje..holder på nå å gjør rent. Fant ut at skruvene til veivhusventilatorn ikke var tightet skikkele eller hadde løsnet litt, men mistenker også oljepåfyllingslokket der er det alltid en del oljesøl rundt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det ser ut for meg at det stammer fra oljepåfyllingslokk eller veivhusventilasjonsfilter boksen eller innsugspakning, men tviler på den siste da skulle vel jeg merket effekttap koe jeg ikke gjør, går som en klokke og drar fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.9.2019 den 20.06, Otis skrev:

Hvor stopper det våte oppover på motor? Det er jo der lekkasjen er, sånn ca. Det er jo nesten umulig for oss på internett å fortelle deg hvor det lekker.

Det er jo du som har bilen, og vi har ingen bilder eller mer info.

Stopper liksom ikke opp noen plass, vått rundt veivhusfilter, dyser og oljelokkpakning, ser ut som det renner ut under luftfilter og ned langs siden på motor og litt på motsatt side under innsug og nedover. klarer liksom ikke forklare det bedre enn som så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske sikker, siden den er helt svart oljen, lik den som var på motorn. Byttet olje og filter samtidig som jeg gjorde rent så får se hva di sier på eu, kunne ikke se nå ny opphopning øverst i motorrommet etter en kjøretur, men hadde kommen litt renning ned som samlet seg under bunnpanne, men dette tenker jeg var rester jeg ikke har fått tørket opp som har skvulpet og rent nedover siden på motorn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...