Gå til innhold

bmw e39 bak stilling foringer


fun1996
 Share

Anbefalte innlegg

hei har demontert en bmw e39 528i bak stilling og skal bytte ut alle foringene.

Men det var lettere sakt en gjort!! har kjøpt spesial værktøy fra biltema og koppen til å presse igjenom er 0,3 mm for stor... så jeg må bruke en som er litt for liten men da vrir værtøye seg og jeg ødeleger de javla stål/alu bakstillings armene... har prøvd varme, slå med hammer og kloss, spesial værtøy for foringer, og presse men vær gang vræker jeg insiden av "forings kopen". har tripelt opp av alt men nå har jeg snart ikke flere sjangser...

trenger noen gode råd her :)

Endret av fun1996
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sendan og det gjeller, alle foringene skal byttes med strongflex. men sliter med subframe arm. tror de aldrig har vert byttet. der hvor 11 og 9 skal inn. det er de jeg sliter. med har ikke startet på resten enda

_bilder_11780.jpg

Endret av fun1996
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 De har nesten helt like bærearmer bak, E38 og E39. Forskjellen er at E39 sin er alu mens E38 er i høylegert stål. Jeg vet ikke om E39 sin vil tåle en omgang med en presse og om du i det hele tatt vil klare å montere det uten en presse. BMW selger ikke foringer orginal til disse men powerflex har noe han også bruker i denne videoen. Men de er litt h å montere noe også GS skriver litt mer diplomatisk i infoen om delen"de er litt trege å montere"... https://www.gsbildeler.no/nettbutikk/annet/tilbehor-foringer/powerflex_road_series_rear_lower_arm_front_bush_pfr5_710__3148874

Finnes også andre produsenter. 

 

Her er kanskje den beste DIY for montering. https://xoutpost.com/bmw-sav-forums/x5-e53-forum/107227-bushings-replacement-diy-rear-lower-control-arm-swing-arm.html (samme opplegg for E39)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...