Gå til innhold

Ventilasjonsdyser i armlene forran mellom forseter til baksete F10/F11


raimohan@online.no
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en 2014 5'er stasjonsvogn hvor det naturligvis er luftdyser mellom forsetene til baksetene. Altså dysene i midtkonsollen mellom forsetene. Er det en ting jeg er litt misfornøyd med på min bil, er det at disse dysene synes kun å blåse kald luft. Det er ikke mulig for de bak å bestemme temperaturen på lufta som kommer der. Kun mulighet til å åpne eller å lukke for luft. Imidlertid registrerer jeg at luften kan ha ulik temperatur, men jeg aner ikke hva som styrer dette. Er det en som kan gi meg en fornuftig forklaring på hvordan temperaturen på denne luftstrømmen kan styres? Og eventuelt om det er mulig å ettermontere noe her. En mekanikker mente at temperaturen styres av hjulet på midten av dashbordet. Det stemmer dårlig på min bil. Bruker stort sett klimaanlegget i auto på begge sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
On 26.2.2018 at 6.40, raimohan@online.no skrev:

En mekanikker mente at temperaturen styres av hjulet på midten av dashbordet. Det stemmer dårlig på min bil. Bruker stort sett klimaanlegget i auto på begge sider.

Bare for å være helt sikker. Du vet at hjulet i midten av dashbordet gjør at du kan styre temperaturen i de midterste dysene uavhengig av temperaturen som er stilt inn på klimaanlegget?

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I iDrive så ligger instruksjonsboken til bilen din. Eventuelt kan du laste ned BMW Driver’s Guide for android eller Apple og taste inn ditt understellsnummer ( 7 siste) så får du instruksjonsboken for nettopp din bil.

Vanligvis har disse dysene 2 hjul, 1 for åpne og lukke og 1 for ønsket temp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis er det jo det, men det finnes faktisk en simplere versjon. Den har et hjul til hver side. Både 3'eren jeg hadde og 1'eren jeg har, er levert med løsningen du påpeker. Faktisk også en E39 jeg hadde for mange år siden, hadde en til temperaturregulering og en til luftstrømmen. Men 5'eren jeg har nå, er levert med to dyser og et hjul til hver av disse. Kan kun åpne og stenge for hver av dysene. Har ikke funnet noe om dette i verken den elektroniske eller papirbaserte instruksjonsboken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...