E3899mobster Skrevet Mars 7, 2018 Share Skrevet Mars 7, 2018 Hei! skal bytte bærearmer framme på min e38 728 1996 mod selv. Da jeg aldri har gjort dette før har jeg et ønske om å få et lite innspill av dere på forumet! Hvilke verktøy jeg må ha klar, fremgangsmåte osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E3899mobster Skrevet Mars 7, 2018 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2018 Ny på forumet forresten, så bare diriger meg om jeg har postet feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Mars 7, 2018 Share Skrevet Mars 7, 2018 Burde ligget under teknisk. Tipper moderator flytter den etterhvert. Sålenge bærearmen er komplett med foring, trenger du strengt tatt bare fastnøkler og torx bitsett. Ingen ulempe med et par skraller og en latmannsarm heller. (samt en relativt standard verktøykasse med skrujern, stålbørste, WD40 mm). Skifte bærearm er relativt rett frem. (Litt mer jobb med casterstaget pga tilkomst, men i prinsippet lik jobb der og). Kan være lurt å jekke spindelen opp litt før du strammer ny bærearm mot traversen. Dette for å motvirke at foringen står med konstant torsjon på seg når bilen hviler på hjulene. Ellers er det tut og kjør. Google gjerne. Det ligger masse gode guider og videoer på nett. E38 er i prinsippet lik som E32, E34, E39, E60 m fl, så det spiller mindre rolle hvilken modell du finner guide for. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Mars 7, 2018 Share Skrevet Mars 7, 2018 (endret) Hei. Har ingen erfaring med E38, men før jeg gir meg ut på nytt skruterreng på egne biler bruker jeg selv å benytte meg av forumets tidligere erfaring. Bl.a kan du se her: site:bimmers.no skifte bærearmer foran e38 Endret Mars 7, 2018 av hsd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E3899mobster Skrevet Mars 7, 2018 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2018 Takk for svar, burde jeg bestille disse? https://www.skruvat.no/Bærearm-P714999.aspx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Mars 7, 2018 Share Skrevet Mars 7, 2018 (endret) Nei, det er armen for hjelpesnekke (styring). Du skal ha denne: https://www.skruvat.no/bærebru-P597512.aspx og denne https://www.skruvat.no/bærebru-P597513.aspx Febi er helt ok, men om du har budsjett til det vil jeg anbefale Lemførder. De er tilsvarende original, og desidert best på kvalitet. Edit: Sjekk at du sammenligner forskjellige fabrikat riktig med tanke på pris. Lemførder leveres alltid med foring ferdig presset på. Det er ingen selvfølge med de billigere merkene. Endret Mars 7, 2018 av *MrB* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E3899mobster Skrevet Mars 7, 2018 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2018 Hehe, helt ny på bil:) men uten å måtte lage nytt innlegg har du peiling på levetid på girkassene? Motor er byttet i ettertid, men ikke girkasse... km stand 390k Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå