Gå til innhold

Skifte av bærearmer forran


E3899mobster
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! skal bytte bærearmer framme på min e38 728 1996 mod selv. Da jeg aldri har gjort dette før har jeg et ønske om å få et lite innspill av dere på forumet! Hvilke verktøy jeg må ha klar, fremgangsmåte osv 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ligget under teknisk. Tipper moderator flytter den etterhvert. Sålenge bærearmen er komplett med foring, trenger du strengt tatt bare fastnøkler og torx bitsett. Ingen ulempe med et par skraller og en latmannsarm heller. (samt en relativt standard verktøykasse med skrujern, stålbørste, WD40 mm). Skifte bærearm er relativt rett frem. (Litt mer jobb med casterstaget pga tilkomst, men i prinsippet lik jobb der og). Kan være lurt å jekke spindelen opp litt før du strammer ny bærearm mot traversen. Dette for å motvirke at foringen står med konstant torsjon på seg når bilen hviler på hjulene. Ellers er det tut og kjør.

 

Google gjerne. Det ligger masse gode guider og videoer på nett. E38 er i prinsippet lik som E32, E34, E39, E60 m fl, så det spiller mindre rolle hvilken modell du finner guide for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er armen for hjelpesnekke (styring).

Du skal ha denne: https://www.skruvat.no/bærebru-P597512.aspx og denne https://www.skruvat.no/bærebru-P597513.aspx

Febi er helt ok, men om du har budsjett til det vil jeg anbefale Lemførder. De er tilsvarende original, og desidert best på kvalitet. 

Edit: Sjekk at du sammenligner forskjellige fabrikat riktig med tanke på pris. Lemførder leveres alltid med foring ferdig presset på. Det er ingen selvfølge med de billigere merkene.

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...