Simonruud Skrevet Mars 8, 2018 Share Skrevet Mars 8, 2018 Hei, har en 523i e60 som fusker. Har en feilkode på sensor på innsugskamakselen. Har byttet sensor og slettet koden. Kjørte en tur og alt så bra ut, men så stoppet jeg bilen og startet den igjen, og da var problemet tilbake. Hva kan det være som gjør at det blir feil på den sensoren? Kamakselsensorene på eksos og innsugssia ble byttet av forige eier også. Registerkjede er skiftet bare en liten stund siden. Turtallet går amokk på tomgang før den stopper, men går fint av og til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 8, 2018 Share Skrevet Mars 8, 2018 Kan det være feil på kabel eller ecu? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind.J Skrevet Mars 9, 2018 Share Skrevet Mars 9, 2018 Mål begge kretser i kontakten. Kan jo være som Otis sier feil i kabel/ECU. Vanos kan vel ikke lage slike feil? Evt at kjede har hoppet en tann? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simonruud Skrevet Mars 13, 2018 Forfatter Share Skrevet Mars 13, 2018 Verkstedet som har prøvd å fikse det før sier jeg bør skifte vanos og magnetventiler. Er vel vanlig med feil på vanos på disse så. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 13, 2018 Share Skrevet Mars 13, 2018 Det er vel M54 antar jeg, N53 har vel ikke vanos? Men nei, det er ikke noe som jeg har lest om at vanos er et problem. Men vi vet at o-ringene inni vanos pleier å bli dårlig slik at man mister effekt og kanskje lager litt lyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simonruud Skrevet Mars 13, 2018 Forfatter Share Skrevet Mars 13, 2018 Er en M52TU med dobbel vanos 6 timer siden, Otis skrev: Det er vel M54 antar jeg, N53 har vel ikke vanos? Men nei, det er ikke noe som jeg har lest om at vanos er et problem. Men vi vet at o-ringene inni vanos pleier å bli dårlig slik at man mister effekt og kanskje lager litt lyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 13, 2018 Share Skrevet Mars 13, 2018 Det jeg sa gjelder vel uansett mener jeg. Men en m52tu? Har det vært satt i en eldre motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå