hiddNIII Skrevet Mars 12, 2018 Share Skrevet Mars 12, 2018 (endret) Heisann, sveisann. Nytt tilskudd til forumet, og har noen spørsmål kanskje dere har svar på! Nå sitter jeg med en E46 sedan, 01-modell 320iA. Bruker en del olje (les: alt fra 2-3L i mnd til en skvett her og der(!)), og kompresjonstest viser kun én av seks fyrer slik den skal. Vi snakker over halvparten ligger under 4 bar, en på rundt 7 bar og en grei en over 10 bar. Liten tvil om at jeg må anskaffe meg en motor før eller senere. Bilen går faktisk helt greit, og biter tenna sammen. Karosseriet er helt og uten mye rust foruten litt småflikk her og der i hjulbuene. Spørsmålet nå er om jeg skal finne meg en 2.2L tilsvarende det som står i den, eller om jeg skal finne noe større. Spørsmålet da er hva annet jeg må utruste bilen med. Bremser/understell etc. En 2.5L eller en 3.0L, er det forskjell på annet teknisk enn motoren? Vil automaten være kompatibel? Planen er å selge bilen mot sommeren (så dette må kunne godkjennes av SVV), men får meg ikke til å selge den slik den står nå. Hensikten er å få igjen en grei sum for den, og pr.d.d. er det vel et "oppussingsprosjekt" jeg sitter på. Endret Mars 12, 2018 av hiddNIII Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Mars 12, 2018 Share Skrevet Mars 12, 2018 Å sette i en større M54-motor er relativt plug&play. Mener å huske at 325i og 330i er ganske like, mens de er litt oppgradert i forhold til 320i, bla på bremser. Kassen tror jeg er samme ZF eller GM for alle 3 sekservariantene, så det burde passe. Dette er det helt sikkert noen som har en oversikt over et eller annet sted på nettet, så om ikke noen kommer med noe konkret her, så er det bare å google. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå