Gå til innhold

Japansk BMW E34 M5?


Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har surfet nettet en del og kikket på diverse E34 M5er.. Er noen japanske på Mobile

Jeg ser at de japanske er NATIONAL VERSION JAPAN, men samtidig altså Euro spec??

Spørsmålet mitt er egentlig.. Hva er forskjellen(e) på "vanlig" euro og "Japan" euro version?

En ting jeg har sett er at Japan version har noe eksos-føler (thermistor?), som ofte gir feilkoder?

Ja, jeg har søkt en del etter forskjeller men funnet lite annet enn det jeg skrev på linja over..

Er det noe spesielt man bør være veldig obs på om man velger å kjøpe en japansk BMW E34 M5?

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På E34 er forskjellene minimale, så små at du faktisk ikke legger merke til det. Bare pass på at den har rattet på riktig side. I Japan er det vanlig med høyrestyring, men dyrere biler blir ofte levert med venstre styring da det visst nok er mer eksotisk der borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japanske biler er vel poppis å importere pga ofte lav km og rustfri (med mindre de holdt til nær havet).

Det finnes vel en Japansk spesial modell av E34 (limited edition, husker ikke navnet), men ellers så er de "vanlige" lik våres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok nei jeg har surret litt rundt, og bla startet en tråd på Detailersclub om import av amcar (Corvette C4..). Det som kom frem var generelle retningslinjer for alle amcars, feks 1979 Pontiac Trans AM. Så det var flott. Jeg "liker" egentlig en del forskjellige biler men noen er vel lettere å få tak i enn andre da..

Uansett, jeg tenker at nå innen et år håper jeg å få tak i en grei E34. Disse er det langt mellom nå om dagen og man skal være heldig om man skal finne et bra eksemplar.. Og i den forbindelse begynte jeg å se på japanske E34 (med rattet på venstre side.. eksotisk, ja..), som et alternativ. Greit priset, god original stand, lav km osv vanligvis..

Det optimale ville jo egentlig vært å finne en E34 her i Norge (Ikke nødvendigvis Japan ver..), de jeg har ringt på til nå har enten vært holdt av eller solgt så skjønner de er populære.. Også er det de som ikke er EU godkjent, godt rustet og krever mye jobb og lakkering.. Det er et av målene mine når jeg skal ha min første E34, noen av hovedkriteriene er lite eller ingen rust, fint karosseri og godt vedlikeholdt..

Takk for svar om japanske M5, var det det virket som. At det kun er noen små forskjeller og at de er euro spec. Samme med Alpina B10? Er vel flere slike som importeres fra Japan. Så er vel som Daniel sier, at japanske biler er poppis. Rustfrie biler med lav km er ikke hverdagskost..

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...