Irky Skrevet Mars 27, 2018 Share Skrevet Mars 27, 2018 (endret) Hei Jeg skal kjøpe meg en garasjejekk for å bytte hjul på en BMW X5 40e. Jeg har ikke klart å finne detaljert informasjon fra BMW på hvor høyt jekken må kunne løfte for å få hjulet over bakken og lurer derfor på om noen kan hjelpe meg. Jeg ser på en jekk med maksimal løftehøyde på 50cm og lurer på om det vil holde. Takk for all hjelp! Endret Mars 28, 2018 av Irky Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Irky Skrevet Mars 28, 2018 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2018 Ingen som vet? Kan legge til at jeg ikke henter bilen før etter påske og derfor ikke har mulighet for å finne ut av det selv nå. Jekken jeg vurderer å bestille har litt leveringstid, så derfor hadde det vært supert om jeg kan finne ut at dette så snart som mulig Bilen blir levert på vinterhjul, men det tar vel ikke mer enn et par uker før det er på tide å legge om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rst026 Skrevet Mars 28, 2018 Share Skrevet Mars 28, 2018 Kjøpte en blå biltemajekk til min x4. Den har max løfteevne 2500kg og løfter 53cm med forlenger. X5 er tyngre enn x4 men tror det holder. Vet ikke hvor mye høyere det må løftes på x5 enn x4 dessverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Irky Skrevet Mars 28, 2018 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2018 3 minutter siden, rst026 skrev: Kjøpte en blå biltemajekk til min x4. Den har max løfteevne 2500kg og løfter 53cm med forlenger. X5 er tyngre enn x4 men tror det holder. Vet ikke hvor mye høyere det må løftes på x5 enn x4 dessverre Takk for svar! Jekken jeg ser på er en 2-tonns jekk, men jeg skal bare skifte ett dekk om gangen så det burde holde i massevis tenker jeg. Skal ikke løfte front eller bak, men på ett av fire jekkpunkter om gangen. Er mest løftehøyden jeg er usikker på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 28, 2018 Share Skrevet Mars 28, 2018 Jeg er veldig fornøyd med min Bahco-jekk. De løfter veldig høyt, samt at de bygger minimalt (ikke så viktig på X5, men heller ikke negativt). edit: Denne er på tilbud nå. Løfter litt lavere enn min, men bør holde i massevis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Irky Skrevet Mars 28, 2018 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2018 21 minutter siden, awt skrev: Jeg er veldig fornøyd med min Bahco-jekk. De løfter veldig høyt, samt at de bygger minimalt (ikke så viktig på X5, men heller ikke negativt). edit: Denne er på tilbud nå. Løfter litt lavere enn min, men bør holde i massevis. Takker for svar og tips om tilbud, går for den awt reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dopus Skrevet Mars 28, 2018 Share Skrevet Mars 28, 2018 Biltema har faktisk ganske ok jekker..uten for mye dill dall. Kjøpte : http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Lofteverktoy/Garasjejekk-25-tonn-2000034315/ til min søster da dem fikk seg litt høyere bil. Har også deres blå 3 tonnns jekk som jeg kjøpte pga at min gamle 2t jekk ikke klarte å løfte JEEP cherokee`en jeg skiftet dekk på høyt nok. Den som AWT linket til så også grei ut, men noe dyr for en jekk som brukes to ganger i året, etter min mening. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dopus Skrevet Mars 28, 2018 Share Skrevet Mars 28, 2018 Vet ikke hvordan det er med din bil, men på min 5 sere så er jekkefestene firkantet, og du bør bruke adapter for å ikke ødelegge festene. noe tilsvarende : Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Irky Skrevet Mars 28, 2018 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2018 4 minutter siden, dopus skrev: Vet ikke hvordan det er med din bil, men på min 5 sere så er jekkefestene firkantet, og du bør bruke adapter for å ikke ødelegge festene. noe tilsvarende : Ja, jeg har lest på forum et annet sted at det trengs en slik jack pad, eller i alle fall at det er anbefalt. Har ikke sett noe slikt i Norge, så regner med å kjøpe på ebay eller noe slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dopus Skrevet Mars 28, 2018 Share Skrevet Mars 28, 2018 kjøpte selv på aliexpress....som en slags kinesisk ebay. 4 pakning med jekkeputer....i tilfelle den blir løftet på en kamerat sin løftebukk. disse koster kanskje 10 dollar eller noe slikt for 4 og fungerer utmerket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 28, 2018 Share Skrevet Mars 28, 2018 Man klarer seg egentlig uten de adapterene. Har en selv, men den støver stort sett bare ned. Nå har jeg riktignok løftebukk og har noen gummiklosser i mellom, men de klossene som er under der fra før tar ikke skade så lenge man får jevn belastning på de. Det som derimot er gull verdt er en «wheel pin hanger», spesielt når hjulene er såpss store og tunge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå