Gå til innhold

Abs ring


Icetwins
 Share

Anbefalte innlegg

Hei fikk opp varsellampe på abs..

visste seg at hjullageret var gåent, og abs ringen og sensoren også måtte byttes. Fant ikke noe abs ring når jeg demonterte for og bytte hjullager..? Men ser på div youtube vidioer at den skal være dær. 

Har fådd ny ring i posten, men den viser seg og være for stor til akslingen.. 

så spørsmålet er , er det noe annerledes med ringene til bmw og andre biler? 

Har også hørt at det er en magnetstripe i selve hjulet, men det har kanskje ikke noe med absen og gjøre.

er en 318d 08 modell det er snakk om, høyre bake.

takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker på at sensoren må byttes men har byttet den for sikkerhets skyld. Ja har sedd den vidioen, men ser at han må pusse for og få den på plass, ser også at alt av ringer på nett er 83mm stor, noe den jeg har fådd også er..

så skjønner ikke helt hva som er galt, når jeg demonterte navet osv så datt det to metallringer ned, aner ikke hva det er for noe. Den ene var knekt, de va ca 2-3 mm brei, den som var knekt var ca samme størrelse som ringen jeg har fådd i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på hjullageret jeg fikk at det er intrigert magnetisk sensor ring.. vil det si at det ikke skal være noe vanlig abs ring? Siden det ikke var antydning til noe gammel ring når jeg demonterte det gamle.. abs lampen lyste et par dager før jeg plukket det sunt, og den ringen kan jo ikke plutselig forsvinne.. lampen kom på når hjullageret røk, var så dårlig at noen av kulene var borte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ser hvor abs sensor peker mot så kan du forstå om det er integrert i lager eller ei.

Når det er sagt så er jeg ganske sikker på at BMW innfaset det gradvis og en del tidligere 2008. Mener at jeg hadde abs ting integrert på min e39... Men jeg kan selvsagt huske feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...