t.qvale Skrevet Mai 7, 2018 Share Skrevet Mai 7, 2018 Hei.. Jeg har ikke veldig peilig på bil, og ønsker å gjøre ett smart kjøp som selvfølgelig alle andre. Det er snakk om en X5 2015 modell, 25d. Jeg tipper den har vært ute på leasing, og akkurat blitt levert tilbake. Den har gått 75.000 km, og har hatt servicepakke på 80.000 / 5år. Så alt ser ut til å være i orden. Jeg har da også videre 24 mnd garanti fra Bilia ved kjøp. Men er det noe jeg bør passe ekstra på, eller noe jeg bør kreve fra dem? Er det noe smarte triks man bør vite her? Service, bremser, dekk, slitasje, etc..? Siste service ble utvført i Mars, og bilen ble levert tilbake i slutten av April. Bør jeg kjøpe ny service pakke videre? Selger sier at neste service er om 13.000 km, eller i August neste år. Hvor ofte kommer servicene? Jeg er bare redd for å takke ja til første og beste tilbud, uten å vite hva man evnt kan kreve av vedlikehold eller oppgraderinger på bilen. Har selvfølgelig da prutet på prisen ;-/ Sorry hvis det ble mange spørsmål, men krysser fingrene for å få svar på alle ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet Mai 8, 2018 Share Skrevet Mai 8, 2018 Tror de fleste anbefaler og utvide servicepakken om det er mulig da man vanligvis vil spare litt på det. Er vel generelt sett service-behov vært andre år/30000km selv om det kanskje kan variere litt med kjørestil. Et oljeskift mellom intervallene er likevel anbefalt av mange. Dekk og bremseslitasje er vel de største potensielle utgiftene. Resten er vel i de fleste tilfeller dekket av garanti. Kjøp bilen hvis den har det utstyret du vil ha og riktig pris👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivind320x Skrevet Mai 10, 2018 Share Skrevet Mai 10, 2018 Ja, du burde kjøpe ny servicepakke. Du kan kjøpe servicepakke med bremser også. Bilen må ha aktivert service indikatoren for at du skal kunne benytte servicepakken. Slik at velger du og ta service tidligere, må du betale. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet Mai 10, 2018 Share Skrevet Mai 10, 2018 Ville oppgradert til 3 literen. Garanti og serviceavtale ville jeg ikke vært for uten. Du sover utrolig godt om natten da! Ellers er jo dette flotte biler med god plass! Man blir utrolig hekta på å sitte høyt, man retter seg automatisk i ryggen😊👍 Lykke til med kjøp av bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå