Ø.Johnsen Posted May 12, 2018 Posted May 12, 2018 (edited) Hentet bil fra verksted tidligere i dag, helt fin kjøretur hjem på ca 1 time, samt noe småkjøring hjemme. Plutselig dukker det opp en feilmelding på bremser, kommer en sterk brent lukt i kupeen. Etter dette en rekke feilmeldinger som kommer hver gang jeg starter bilen: bremser, kamera, kollisjonsvarsling, fotgjengerbeskyttelse, belstestrammere og airbag feil, chassis og stabilitetsprogram. Merker at servostyringen ikke virker. Får også hele tiden beskjed om å trykke på bremsen (som jeg gjør) når bilen skal i gir. Først spratt den bare tilbake til park/nøytral men fikk den i gir i sted. Tror ikke jeg våger å kjøre de 5milene til merkeverksted. Men lurer selvsagt på om dette kan bære noe så enkelt som en sikring som er røket. Noen som har noen ide? Edited May 14, 2018 by Ø.Johnsen
Ø.Johnsen Posted May 12, 2018 Author Posted May 12, 2018 Har Comfort access ja, en av tingene de skulle fikse på verksted var å bestille nytt håndtak. Prøve å disable Comfort access? Batteriet har godt lading/er nær fult. Sjekket dette rett etterpå. Mer når alle hjelpesystem som kommer opp med feilmelding. Veldig usikker på om jeg tør kjøre de 5 milene til merkeverksted. Jeg tenker det kan være en sammenheng mellom at de har jobbet med bilen og at dette skjer nå..?
Jass Posted May 12, 2018 Posted May 12, 2018 Jeg hadde samme feil på min f10. Trodde det var batteriet, byttet den og samme feilene var der fortsatt. Etter et besøk på verksted viste det seg å være kortsluttning i venstre ca håndtak bak da dcs er koblet gjennom. diagnosen viste feil på dcs hos meg. Sjekk sikringene, de hadde røket på min bil
Ø.Johnsen Posted May 12, 2018 Author Posted May 12, 2018 Måtte sikringene for alle funksjonene byttes? Noen som har link til oversikt over sikringene? Ligger de innenfor hanskerommet? En god del av feilene på bildet er jo de samme. Ingen tilgang på håndboken i bilen, samt at Comfort access på alle dører er fucked
Jass Posted May 12, 2018 Posted May 12, 2018 Nei, det var bare en sikring så vidt jeg husker som ble byttet og det var til comfort access. På min koblet de vekk den slik at alt fungerte normalt igjen. Må ha ny dørhåndtak for at comfort access skal fungere på venstre bakdør. Håndboka ligger vel inne i idrive mener jeg? Ring til Alf Lie motor evnt, det var de som fiksa min Ø.Johnsen 1
Ø.Johnsen Posted May 12, 2018 Author Posted May 12, 2018 (edited) Får ikke tilgang på håndboken i iDrive(nok en ting som er affisert). Får prøve å Google sikringen til Comfort access Har bestilt nytt håndtak, tar fort 2 uker før det blir fikset Edited May 12, 2018 by Ø.Johnsen
Ø.Johnsen Posted May 13, 2018 Author Posted May 13, 2018 Yes! Update. Den skyldige var sikring nr 2, en liten fis på 5amp. Skiftet denne og koblet fra den store pluggen på håndtaket som jeg har forstått er til CA. Ingen feilmelding når jeg slår på. Satser på at det holder seg slik til håndtaket skal skiftes om ca 2 uker. Tusen takk for tips og hjelp Jass👍👍
Mpower96 Posted January 22, 2025 Posted January 22, 2025 Jeg fant en sikring til comfort access Nr.2 5AMP har ryket og så fort jeg kobler fra kontanten til døra så skjer det ikke noe med sikringen. Men når montert så går denne. Hva kan være årsaken til dette og eventuelle tips tas imot med stort takk:)
Ingvaldsen Posted January 22, 2025 Posted January 22, 2025 2 timer siden, Mpower96 skrev: Jeg fant en sikring til comfort access Nr.2 5AMP har ryket og så fort jeg kobler fra kontanten til døra så skjer det ikke noe med sikringen. Men når montert så går denne. Hva kan være årsaken til dette og eventuelle tips tas imot med stort takk:) Defekt dørhåndtak mr.pingu 1
Mpower96 Posted January 25, 2025 Posted January 25, 2025 Er det mulig å koble ut kontaktene på dørhåndtaket slik sikring ikke ryker, eller?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now