Gå til innhold

Senke Bmw X5


Tanders
 Share

Anbefalte innlegg

Har nylig handlet meg en 2012 x5 40d jeg gjerne vil senke litt for den rette look’en da det er alt for mye klaring i hjulbuene etter min mening. 

Er det noen som har tilbakemeldinger/erfaring med dette mtp komfortnivå/kjørbarhet osv?

Bilen er en org m-sport utstyrt med adaptive drive. Ønsker kun å få den litt lavere og samtidig holde mest mulig på di orginale kjøreegenskapene. 

Sliter litt med å velge imellom Eibach og H&R. Har tidligere montert H&R fjærer på fruen sin e91 og ble ikke spesielt fornøyd med det mtp egenskapene. Pluss at den har sigd en god del i høyden på det året det har stått på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha googlet litt på dette området selv, har jeg etter å ha lest «brukererfaringer» fra flere merker kommet fram til at Eibach på generell basis nok er noe mykere enn H&R, mer i nærheten av de originale fjørene, og noe mer moderate i senken. Jeg fikk tak i et sett AC Schnitzer fjører til vår bil, og kunne ikke vært mer fornøyd. Moderat senk, men så nærme originalfølelsen som mulig når det kommer til hardhet og tilbakemeldinger fra underlaget. Dvs de er bedre på det siste, marginalt hardere, men en del mindre roll enn standardfjørene. Mao. slik en BMW burde vært fra fabrikk - en skikkelig god kombinasjon av sport og komfort. Lykke til med valget, men hadde det vært opp til meg hadde jeg gått for AC Schnitzer eller Eibach. Så kommer du sikkert til å få andre anbefalinger fra andre her på forumet som er fornøyd med H&R :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har H&R på E60en, og jeg synes høyden er fin, men den blir litt for hard over hull og ujevnheter i veien. Det er mulig H&R-fjærene til X5 oppfører seg litt annerledes, men det vet jeg lite om. Neste gang jeg setter senkesett på en daily blir det Eibach. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...