Flowlance Skrevet Mai 20, 2018 Share Skrevet Mai 20, 2018 "Carly has found severe faults in your FRM and has therefore NOT coded your FRM." Noen FRM moduler produsert mellom 2007 og 2013 har en feil som gjør at modulen henger seg etter en omstart (som er nødvendig etter en koding). Da mister man muligheten til å bruke blinklys, lys inni bilen, elektriske vinduer etc. Ser ut som disse modulene koster en god del tusen kr å bytte ut. Jeg ønsker å programmere automatisk innfellbare speil og lysstyrken på angel eyes. Er det noen som har ignorert feilen og tatt sjansen? Isåfall, hvordan gikk det? Som Carly selv sier på nettsiden http://support.mycarly.com/knowledge-base/carly-safe-coding-specially-regarding-frm-ecu/ er det ikke et problem med appen, men med selve FRM modulen. Mange er riktignok skeptiske til de påstandene. Er det nå bare å glemme å kode FRM modulen jeg har i min 2010 1-serie ? Om noen kan bistå med koding i Østfold (Fredrikstad), hadde jeg satt pris på det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 20, 2018 Share Skrevet Mai 20, 2018 Det er en kar her inne som har skrevet opp og ned i mente ang FRM. Søk så finner du hans tråder. Det var en ganske enkel løsning på dette minnes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plugg69 Skrevet Juli 14, 2018 Share Skrevet Juli 14, 2018 Jeg ga blanke i advarslen på min e70,og bricket frm modulen.. måtte kjøpe ny, og skal sende den gamle til rep etterhvert.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flowlance Skrevet Juli 28, 2019 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2019 En liten bump her. fikk lyst til å kode FRM med Carly igjen men har fortsatt denne feilen. Er det mulig å backe opp på noen som helst måte i tilfelle det går galt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 28, 2019 Share Skrevet Juli 28, 2019 Nei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet Juli 28, 2019 Share Skrevet Juli 28, 2019 En kompis fikk sin FRM ødelagt forleden hos et BMW-verksted da de ville rekode modulen i forbindelse med feilsøk av en annen feil. Kunden måtte betale alt selv fordi feilen som kan oppstå ved koding av FRM er "påregnelig". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NorwegianE90 Skrevet November 6, 2019 Share Skrevet November 6, 2019 Kast carly i båset, last ned NCSexpert å kjør på. Any modul du koder via Carly risikerer du å bricke dem. Det er trådløst så alt som skal til er en droppa packet evnt en forstyrrelse på RF nettet for att du corrupterer modulen du flasher. Koding skal og bør ALLTID gjører over kabel hvis du bryr deg om hva en du koder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå