Flowlance

Carly fraråder meg å kode FRM-modulen (E87)

Recommended Posts

"Carly has found severe faults in your FRM and has therefore NOT coded your FRM."

Noen FRM moduler produsert mellom 2007 og 2013 har en feil som gjør at modulen henger seg etter en omstart (som er nødvendig etter en koding). Da mister man muligheten til å bruke blinklys, lys inni bilen, elektriske vinduer etc. Ser ut som disse modulene koster en god del tusen kr å bytte ut.
Jeg ønsker å programmere automatisk innfellbare speil og lysstyrken på angel eyes. Er det noen som har ignorert feilen og tatt sjansen? Isåfall, hvordan gikk det?

Som Carly selv sier på nettsiden http://support.mycarly.com/knowledge-base/carly-safe-coding-specially-regarding-frm-ecu/ er det ikke et problem med appen, men med selve FRM modulen. Mange er riktignok skeptiske til de påstandene. Er det nå bare å glemme å kode FRM modulen jeg har i min 2010 1-serie ?

Om noen kan bistå med koding i Østfold (Fredrikstad), hadde jeg satt pris på det :)

Det er en kar her inne som har skrevet opp og ned i mente ang FRM. Søk så finner du hans tråder. Det var en ganske enkel løsning på dette minnes jeg.

Jeg ga blanke i advarslen på min e70,og bricket frm modulen.. måtte kjøpe ny, og skal sende den gamle til rep etterhvert..

En liten bump her.

fikk lyst til å kode FRM med Carly igjen men har fortsatt denne feilen. Er det mulig å backe opp på noen som helst måte i tilfelle det går galt?

En kompis fikk sin FRM ødelagt forleden hos et BMW-verksted da de ville rekode modulen i forbindelse med feilsøk av en annen feil. Kunden måtte betale alt selv fordi feilen som kan oppstå ved koding av FRM er "påregnelig".