Kolstad Jr. Skrevet Mai 27, 2018 Share Skrevet Mai 27, 2018 Hei Lurer på om dette er normal maks-åpning av takluke på E39? 🤔 Min går aldri lengre bak enn dette, men synes det merkelig da min forrige e39 med ståltakluke gikk lengre bak.. Noen som har peiling? 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 27, 2018 Share Skrevet Mai 27, 2018 Skal gå lengre bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Mai 27, 2018 Share Skrevet Mai 27, 2018 Min stopper eksakt samme sted. Hører at den prøver å komme lenger bak, men virker som ett eller annet hindrer den i å bevege seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet Mai 28, 2018 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2018 19 timer siden, Slavearbeider'n skrev: Min stopper eksakt samme sted. Hører at den prøver å komme lenger bak, men virker som ett eller annet hindrer den i å bevege seg Min stopper der og det virker ikke som den prøver å gå lengre bak.. 21 timer siden, E.C. skrev: Skal gå lengre bak. Merkelig 🤔 Har hatt ute luka i forbindelse av oppussing av bilen i vinter, nullstilte luka ved montering men den stopper fremdeles på samme plass.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 28, 2018 Share Skrevet Mai 28, 2018 Her er min: Kolstad Jr. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Mai 28, 2018 Share Skrevet Mai 28, 2018 Er ikke noen sensor som styrer dette da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 28, 2018 Share Skrevet Mai 28, 2018 Tenker at motoren stopper når den får for mye motstand. Dere kan jo prøve å smøre opp mekanismen, samt se om det går an å sveive lenger bak manuelt. Motoren har en inngang for umbraco-nøkkel som gjør at du kan sveive selv. Bare å poppe ut dekselet der bryteren sitter. Kolstad Jr. og Slavearbeider'n reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet Mai 29, 2018 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2018 12 timer siden, E.C. skrev: Tenker at motoren stopper når den får for mye motstand. Dere kan jo prøve å smøre opp mekanismen, samt se om det går an å sveive lenger bak manuelt. Motoren har en inngang for umbraco-nøkkel som gjør at du kan sveive selv. Bare å poppe ut dekselet der bryteren sitter. Her må det forskes ser jeg 😅 Er det glassluke du har ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet Mai 29, 2018 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2018 Kjørte luka helt bak, så skrudde jeg den manuelt resten av veien bak, dit den egentlig skal gå. Kjørte den så fram med knappen/el motoren og da gikk den ikke helt fram i lukket posisjon, slik den skal. Nullstilte luka og da gikk den tilbake til å være slik den alltid har vært, altså ikke 100% bak i åpen posisjon. Den bare stopper der, det er ingen ting som hindrer den fra å gå lengre bak 🤔 Det er akkurat som om motoren er programmert til å bare gå dit, men ikke lengre bak rett og slett. Noen som vet om takluka kan programmeres med hjelp av diagnoseutstyr? Irriterer meg virkelig nå som jeg vet at den egentlig skal gå lengre bak 😂🙈 Slavearbeider'n reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 29, 2018 Share Skrevet Mai 29, 2018 Det er glassluke jeg har ja. Høres litt merkelig ut, du kan selvfølgelig prøve å tvangskjøre den med diagnoseutstyr. Kunne ikke du tvinge den til å kjøre lenger fram ved å holde inne knappen (den gangen den ikke gikk helt fram)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet Mai 29, 2018 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2018 1 time siden, E.C. skrev: Det er glassluke jeg har ja. Høres litt merkelig ut, du kan selvfølgelig prøve å tvangskjøre den med diagnoseutstyr. Kunne ikke du tvinge den til å kjøre lenger fram ved å holde inne knappen (den gangen den ikke gikk helt fram)? Nei, den stoppa bare der, som om den var programmert til å gjøre det. Trykka så opp knappen (tilt) og da gikk den helt fram, men bare litt opp før den stoppa. Det er akkurat som om elmotoren er programmert til å stoppe etter så lang tid, så da jeg kjørte luka videre bak manuelt, ble det for langt for den å kjøre den helt tilbake i lukket posisjon igjen, hvis du skjønner hva jeg mener. Altså, den er tydeligvis programmert på min bil til å bare gå så langt.. Derfor jeg lurer på om det er noe man kan justere med diagnoseverktøy. Har prøvd å nullstille den ørt å førti ganger, men uten forandringer. Luka fungerer helt smertefritt, den går bare ikke helt bak.. Merkelige greier altså! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 29, 2018 Share Skrevet Mai 29, 2018 Skjønner hva du mener. Kan prøve å se på min egen bil med INPA om det er noe man kan justere der, en dag jeg får tid. Kolstad Jr. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet Mai 29, 2018 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2018 8 timer siden, E.C. skrev: Skjønner hva du mener. Kan prøve å se på min egen bil med INPA om det er noe man kan justere der, en dag jeg får tid. Janei det er sannelig ikke godt å si hva som er årsaken.. Ser på avtrykket i luketrekket at luka tidligere har gått helt bak. Kanskje det har blitt byttet motor/styreenhet en gang i tida? Enten det, eller så må det rett og slett være programmering av luka via diagnose! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet Mai 30, 2018 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2018 Har vært innom flere verksted idag og ingen har vært borti dette problemet før. Ikke er det noe som kan kodes med diagnoseverktøy heller ifølge dem. Blir bare mer og mer nysgjerrig på hva det er som forårsaker dette! Det er jo ikke noe problem i den forstand, men er veldig nysgjerrig på hvorfor min luke ikke går like langt bak som andre 😅 Har søkt rundt på nett og lest omtrent alt om E39-takluker og vanlige problemer osv, til og me laget tråd på bimmerforums.com men ingen kan hjelpe meg.. Blir vel en ensom kamp å kjempe om jeg skal komme til bunns i dette 😂 Slavearbeider'n reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå