Hefre auto Skrevet Juni 6, 2018 Share Skrevet Juni 6, 2018 (endret) Hei skal sveise inn forsterkning i bakstillinga, bestillte et slik kit fra turnermotorsport, sjekka litt på youtube og slikt og ser at mange Amerikanere ikke sveiser dette på men bruker 2 komp epoxy og limer på plass platene. Noen her som har noe formening om dette? og er det slik at det er like godt`? vil jo tro at om eg sveiser det inn så er det bedre men. Ble rett og slett usikker når opptil 5-10 filmer der de bruker epoxy lim i steden for å sveise. Det er snakk om en e46 med m54b30 ci 01 mod Endret Juni 6, 2018 av Hefre auto Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Juni 7, 2018 Share Skrevet Juni 7, 2018 BMW bruker mye lim istedetfor sveis på fabrikken. Her ville jeg først sjekket hva Turner sier og hva som står i bruksanvisningen. En må være obs på materialer om en skal sveise Hefre auto reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Juni 7, 2018 Share Skrevet Juni 7, 2018 Karroserilim er ivertfall bra greier, 2 komponent og limer noe helt vanvittig. Da får du 100% bindeflate, kontra kanskje 6-7% max som du gjør om du sveiser. Kan også gjøre en kombinasjon med punkting og liming. Rust mellom plateskjøtene er også noe du eventuelt slipper å tenke på. quandt1960 og Hefre auto reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet Juni 7, 2018 Share Skrevet Juni 7, 2018 BMW har jo bl.a limt hele fronten på E65 rett på torpedoveggen. Så bare du bruker riktig karosserilim så bør det være bra nok det. Det var fascinerende da vi var på fabrikkbesøk for endel år siden og så hvordan robotene siktet seg inn og limte fronten rett på en blank torpedovegg. Ved en frontkrasj på E65 så ryker jo heller metallet rundt enn selve limflaten. quandt1960 og Hefre auto reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Juni 7, 2018 Share Skrevet Juni 7, 2018 Det du og må være veldig obs på er geometrien. Ser flere videoer på folk som installerer kittet men kan ikke se at de har tenkt på hvor viktig det er med eksakte mål. Har mest tro på denne løsningen Vince bar, den fordeler kreftene på et langt større areal og jeg har tro på dette mest. Du kan google litt, http://www.zhpmafia.com/forums/showthread.php?18871-VinceBar-Sub-Frame-Reinforcement-Kit! Hører litt klunking på min gamle E46 også så skal undersøke den neste uke for sprekker Hefre auto reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Juni 7, 2018 Share Skrevet Juni 7, 2018 del 2 med epoxyløsning: Hefre auto reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hefre auto Skrevet Juni 7, 2018 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2018 (endret) Takk for kjekke ssvar. Eg vurderer faktisk å få tak i skikkelig karroseri lim å bruke det. Evt punkt sveise i tillegg. Har faktisk sett på de filmene her. Interessange å se på, god forklaring også. Snakket med turner folka, de mente eg kunne gjøre en av delene. Ser at gs selger samme kittet, bare 300 kr dyrere, på deres side står det at det skal sveises inn. Gmmm 🧐 Endret Juni 7, 2018 av Hefre auto Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hefre auto Skrevet Juni 7, 2018 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2018 12 timer siden, hsd skrev: Karroserilim er ivertfall bra greier, 2 komponent og limer noe helt vanvittig. Da får du 100% bindeflate, kontra kanskje 6-7% max som du gjør om du sveiser. Kan også gjøre en kombinasjon med punkting og liming. Rust mellom plateskjøtene er også noe du eventuelt slipper å tenke på. Er det evt wurth eg burde snakke med for skikkelig lim? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Juni 7, 2018 Share Skrevet Juni 7, 2018 (endret) 32 minutes ago, Hefre auto said: Er det evt wurth eg burde snakke med for skikkelig lim? dem har nok ja, har selv erfaring med 3M og Teroson. Vet Wurth har en del rebranda 3m produkter ivertfall. Har du derimot karroseri verksted forhandler i nærheten er det nok litt mere fagkompetanse der om akkurat dette. kjøpte denne forrige gang, fra ødegård lakk. må huske å få med sånne tuter, som blander det sammen. koster ca 350-400 her for ei sånn patron. http://www.loctite.com.au/3320_AUE_HTML.htm?nodeid=8802619817985 Endret Juni 7, 2018 av hsd Hefre auto reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hefre auto Skrevet Juni 7, 2018 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2018 5 minutter siden, hsd skrev: dem har nok ja, har selv erfaring med 3M og Teroson. Vet Wurth har en del rebranda 3m produkter ivertfall. Har du derimot karroseri verksted forhandler i nærheten er det nok litt mere fagkompetanse der om akkurat dette. kjøpte denne forrige gang, fra ødegård lakk. må huske å få med sånne tuter, som blander det sammen. koster ca 350-400 her for ei sånn patron. http://www.loctite.com.au/3320_AUE_HTML.htm?nodeid=8802619817985 Takk. Såg akkuratt på noen produkter av henkel. Ja de tutene er greie å ha ellers er tuba lite ubrukelig etterpå 😂 Skal få handlet en slik. Er dyrt men koster om det skal gjøres skikkelig Takk for god tilbakemelding Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå