PL Skrevet Juni 9, 2018 Share Skrevet Juni 9, 2018 Gjelder BMW 318IA -2011 Bilen har gått 150k Km Får opp gul motorlampe og feilmeldingene er som følger: 30EA DeNox catalytic converter, sulphurized og 2AA1 Camshaft sensor, exhaust, signal Etter litt googling så fikk jeg opp at det sannsynligvis var Nox sensor(den har vist levetid på 150' km), en liten dings til nesten 5000 kr Skiftet denne og resatte feilkoder, men med en gang jeg starter bilen så kommer dem tilbake. Ganske frustrert etter å blåst 5k for ingenting 😵 Noen som kan hjelpe meg videre her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Juni 9, 2018 Share Skrevet Juni 9, 2018 Om du har bytta riktig sensor og det ennå viser feil, ville jeg sett etter kabelbrudd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PL Skrevet Juni 9, 2018 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2018 Frykter nå at jeg har byttet feil sensor og/eller at det er katalysator som er defekt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Juni 9, 2018 Share Skrevet Juni 9, 2018 ikke nødvendigvis, for det ser ut som om sensoren må "kodes" inn via Ista. Tenker da på NOX sensoren https://bimmerprofs.com/encoding-new-nox-sensor/ Får du ikke sletta kamaksel sensoren heller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PL Skrevet Juni 9, 2018 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2018 Jeg får slettet begge, men de kommer tilbake med engang jeg starter motor. Insta har jeg ikke vært borti før, men ser det er på ebay til noen hundrelapper så det er gjerne verdt et forsøk. Kan carly brukes feks? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Juni 9, 2018 Share Skrevet Juni 9, 2018 Carly klarer ikke sånt. Kjøp diagnosekabel på ebay som brukes til din bil. Tror E90 og andre E serie biler bruker K+Can eller DCAN kabel. Er USB på andre siden iallefall. Programmet kan du få tak i fra @Otis sjekk signaturen hans, så får du lasta ned nyeste versjon av Ista/D. Står også mye bra her: Da får du koda inn den nye NOX sensoren. Kamaksel sensoren har jeg ikke bra svar på dessverre. PL reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PL Skrevet Juni 9, 2018 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2018 Kjempegreier, skal se hva jeg får til Ser ut som jeg må ha en win7 så det kan by på problemer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 9, 2018 Share Skrevet Juni 9, 2018 (endret) 3 timer siden, PL skrev: Kjempegreier, skal se hva jeg får til Ser ut som jeg må ha en win7 så det kan by på problemer Alle versjoner fra og med win7 virker på ista Endret Juni 9, 2018 av Otis Glemte noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PL Skrevet Juni 9, 2018 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2018 5 hours ago, Otis said: Alle versjoner fra og med win7 virker på ista Ok, så bra! Får lånt meg kabel over helgen så da får jeg testet litt Holder på å laste ned filene nå. og jeg ser at den ene xen er 157GB? Er det riktig fil? Noen som kan anbefale en kabel fra ebay som kan brukes og passer e90 og e46? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 9, 2018 Share Skrevet Juni 9, 2018 Den trenger du ikke. Det er ista p PL reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet Juli 20, 2018 Share Skrevet Juli 20, 2018 (endret) NoX sensor er ikke det samme som kamføler for eksos. Så den DeNox feilen ville jeg ignorert så lenge du ikke får opp 4 feilmeldinger som gir feil på NoX. Det vil da stå NoX Lambda linear, NoX electrical, DeNox sulphurized og en til jeg ikke kommer på i farten. Så bestill en kamsensor du til rundt 8-900 kr så vil motorlyset forsvinne. Viss du vil ha vekk sulphurized koden må du aktivere en renseprosess, men viss du ikke har tilgang til slikt diagnoseutsyr ville jeg latt verkstedet ta seg av det. Du må ha turtallet over 4K i en halvtime mener jeg eller kjøre i 120 km/t i en halvtime. Litt vanskelig i Norge. Sensor 4 er eksos side og sensor 3 er intakside. Endret Juli 20, 2018 av warg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå