Gå til innhold

Feil på railtrykk


Mondragon
 Share

Anbefalte innlegg

X3 08...turtall datt, bilen ble tyngre, etter en liten stund stoppet den. Fikk dagen derpå startet den hver gang men etter få meter skjer det samme. Feilmeldinger: DPF, ERG, railtrykk

DPF og ERG ventil er nå ok. 

Sjekket dysene og en var lekk. Byttet og ok. Dieselfilteret byttet (ikke ant til spon) Bilen fortsetter dog med lik oppførsel

Bilen er målt til å gi et trykk på 300 bar og da starter den greit. Trykket faller dog med en gang og da stanser den

Endt opp med at problemet må ligge på: 1- dieselpumpe, 2- sensor dieselpumpe, 3-trykkregulator oppe ved dysene

Noen med samme problematikk? Hva endte dere opp med å måtte gjøre før bil ble ok?

Endret av Mondragon
Tekst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen sensor på pumpa, men derimot en ventil. Mengdereguleringsventil. På rail har du railtrykksensor, og trykkreguleringsventil. Sistnevnte gjør en svært liten del av jobben, da det er mengdereguleringsventilen som primært tar seg av alle reguleringer. Å bytte noe som helst på disse ift manglende railtrykk uten først å sjekke pumpa er nesten som kunnskapsløst å regne.

Endret av TRF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg mekaniker så beklager hvis jeg forklarer meg dårlig. Jeg har full tiltro til verkstedet mitt men de innrømmer at de nå jobber litt i blinde

Vedr railtrykk var de, jeg og flere enige om at det kunne være lekkasje i ei dyse hvilket det var. Alle hadde håp om at det skulle være problemet

Når det nå da fortsetter så har verkstedet endt om med ovenstående konklusjon og er egentlig leie på å bare bytte på måfå siden dette jo er rimelig dyre deler

En som driver med dieselmotorer mener det kan ha gått spon i motoren og at det første vi må gjøre er å sjekke sensoren på dieselpumpa for spon. Er det spon i den så vanker en totalrensing mm til svært store kroner

Er det ikke spon så må vi gå på dieselpumpa, sensoren der og den regulatoren eller hva det heter som ligger tvers overfor dysene

Der er vi nå liksom. Så om noen har hatt samme problem eller har god viten på dette temaet så setter jeg veldig stor pris på guiding videre. Verkstedet mitt er oppgitt men gjør som jeg ber om og så godt de kan. Jeg har som sagt tillit til dem. Det de mangler i erfaring rundt dette problemet tar de igjen i ærlighet og redelighet...hvilket jeg har savnet før i tiden på ymse verksteder :) Jeg vil svært gjerne ha bilen i orden så fort som mulig og så klart til en så rolig sum som mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg skjønt etterhvert, men dessverre ikke i tide. Den sjekkes mandagen for spon så håper det beste

Hvis det ikke er spon...går vi da rett på dieselpumpebytte eller er det sensorer etc en bør fokusere på først? 

Får man sjekket om pumpa er gåen foresten eller må man bytte «på måfå»?

Er det andre ting enn dieselpumpe, sensor der og den trykksaken oppe ved ventilene som kan være feil i et slikt tilfelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny info: spon. Heldige meg

Kan dere anbefale steder å få renset motor og byttet deler? Vet dere prisen nevnede steder tar og om de er til å stole på? Dette er i Østfold

Er det andre måter å håndtere dette på? Noen sier til meg at de bytter pumpe og litt diverse og utelater full rens med hell

Noen? Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det foresten noen av dere som har kjennskap til seriøse verksteder i Sverige som kan ta en slik jobb? Det skal jo være rimeligere der hører jeg

Takk

Endret av Mondragon
Tekst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...